1.3.3 A,B Rozwój przedsiębiorczości – konkurs ZIT AJ (279/17)

 

 Wyniki ocen:

 

Ocena zgodności ze strategią ZIT AJ:

Lista projektów, które spełniły kryteria oceny wyboru – schemat 1.3 B (27.08.2018)(250,89 KB, pdf)

 

Informacja o składzie KOP(117,39 KB, pdf)

 

Ocena merytoryczna:

Lista projektów, które spełniły kryteria oceny merytorycznej – schemat 1.3 B (10.08.2018)(248,36 KB, pdf)Lista projektów, które nie spełniły  kryteriów oceny merytorycznej – schemat 1.3 B (10.08.2018)(253,27 KB, pdf)

 

Ocena formalna – schemat 1.3 B :

Lista projektów, które spełniły kryteria oceny formalnej (26.06.2018)(292,18 KB, pdf)

 

Ocena formalna – schemat 1.3 A :

W przypadku jedynego wniosku złożonego w ramach schematu 1.3 A,  z powodu braku wersji papierowej wniosek nie podlegał ocenie formalnej.

 


 RPDS.01.03.03-IP.01-02-279/17

DOLNOŚLĄSKA INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA,

której Zarząd Województwa Dolnośląskiego

22 maja 2015r. powierzył zadania w ramach

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020

oraz

MIASTO JELENIA GÓRA,

któremu Zarząd Województwa Dolnośląskiego

11 czerwca 2015 . powierzył zadania w ramach

instrumentu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014–2020,

w ramach współpracy pomiędzy Dolnośląską Instytucją Pośredniczącą pełniącą funkcję Instytucji Pośredniczącej RPO WD 2014-2020 a Miastem Jelenia Góra pełniącą funkcję lidera ZIT AJ i pełniącą funkcję Instytucji Pośredniczącej, w ramach instrumentu Zintegrowane Inwestycje

Terytorialne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014–2020

ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów

 ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

w  ramach

Oś priorytetowa 1

 Przedsiębiorstwa i innowacje

Działanie 1.3

Rozwój przedsiębiorczości

Poddziałanie 1.3.3

Rozwój przedsiębiorczości – ZIT AJ

Schemat 1.3 A 

Przygotowanie terenów inwestycyjnych

Schemat 1.3 B 

Wsparcie infrastruktury przeznaczonej dla przedsiębiorców

Termin naboru (składania wniosków):

 od godz. 8.00 dnia 02.01.2018 r. do godz.15.00 dnia 06.04.2018r.

 

I.        Rodzaj projektów podlegających dofinansowaniu

W RAMACH KONKURSU MOŻLIWE SĄ DO REALIZACJI PROJEKTY W DWÓCH SCHEMATACH: 1.3 A i 1.3 B

—————————————————————————

Schemat 1.3.A Przygotowanie terenów inwestycyjnych[1]:

W zakresie infrastruktury służącej MSP wsparcie otrzymają projekty dotyczące zagospodarowania terenów pod działalność gospodarczą, w tym na cele stref aktywności gospodarczej i parków biznesu, np.:

        uporządkowanie i przygotowanie terenów (np. prace studyjno-koncepcyjne; badania geotechniczne, archeologiczne; rozbiórka; usuwanie zarośli, krzewów, drzew; wywóz odpadów; niwelacja terenu; wymiana ziemi);

        kompleksowe lub częściowe uzbrojenie terenu[2] (np. kompleksowe wyposażenie w sieci: elektroenergetyczną, gazową, wodociągową, kanalizacyjną, ciepłowniczą i telekomunikacyjną lub dozbrojenie terenu w brakujące media);

        budowa nowych lub adaptacja (przebudowa, rozbudowa) istniejących budynków, np. hal produkcyjnych (wyłącznie jako element uzupełniający projektu);

        zakup gruntu w celu stworzenia i uzbrojenia terenów pod inwestycje (wyłącznie jako uzupełniający element projektu);

        budowa, modernizacja wewnętrznej infrastruktury komunikacyjnej[3] (wyłącznie jako uzupełniający element projektu) – niekwalifikowalne są wydatki na zewnętrzną infrastrukturę komunikacyjną;

        działania informacyjno-promocyjne, dotyczące rozpowszechniania informacji o możliwościach inwestycyjnych na terenie województwa (wyłącznie jako uzupełniający element projektu i w zakresie związanym z jego realizacją).

Tereny objęte projektem muszą być przeznaczone pod działalność produkcyjną lub usługową (zgodnie z postanowieniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu[1] [2]), z wyłączeniem możliwości lokowania obiektów mieszkaniowych[3] i wielkopowierzchniowych sklepów (powyżej 400 m2).

Projekty mogą dotyczyć tworzenia nowej strefy inwestycyjnej lub poszerzania / rozbudowy strefy już istniejącej poprzez przyłączenie do niej innych działek.

Dopuszcza się projekty dotyczące terenów inwestycyjnych obejmujących przylegające do siebie działki, działki sąsiadujące (np. przedzielone drogą) lub terenów obejmujących działki rozproszone, zlokalizowane w kilku miejscach gminy.

Wnioskodawca jest zobowiązany – ze środków własnych lub w ramach projektu komplementarnego finansowanego ze środków EFRR[4] – zapewnić właściwy dostęp do terenów inwestycyjnych (tj. zewnętrzną infrastrukturę komunikacyjną włączającą teren w istniejącą sieć transportową – drogową lub kolejową).

Projekty nie mogą powielać już istniejącej infrastruktury, chyba że limit dostępnej powierzchni o podobnych parametrach na terenie danej gminy został wyczerpany.

 

Preferencyjnie traktowane będą:

  • projekty realizowane na nieużytkach[5], terenach zdegradowanych[6], terenach zlokalizowanych w pobliżu inwestycji transportowych;
  • projekty rewitalizacyjne ujęte w programie rewitalizacji danej gminy, który znajdzie się na wykazie IZ RPO WD (projekt powinien być uwzględniony na liście B w programie rewitalizacji  obowiązującym na dzień składania wniosku o dofinansowanie i ujętym w wykazie programów rewitalizacji prowadzonym przez IZ RPO WD);
  • projekty wnoszące większy niż wymagany minimalny wkład własny.

 

—————————————————————————————————

Schemat 1.3.B  Wsparcie infrastruktury przeznaczonej dla przedsiębiorców:

 

W zakresie projektów inwestycyjnych dotyczących tworzenia infrastruktury przeznaczonej dla przedsiębiorców (np. inkubatorów przedsiębiorczości, parków biznesu):

    –  budowa / rozbudowa / przebudowa infrastruktury, wraz z kompleksowym uzbrojeniem terenu przeznaczonego pod działalność gospodarczą i infrastrukturą towarzyszącą (np. parkingi, drogi wewnętrzne itp.);

    –    zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania wspieranej infrastruktury

Wsparcie projektów będzie możliwe pod warunkiem spełnienia następujących warunków:

·      projekt jest zgodny ze zdefiniowanymi potrzebami MŚP;

·      działalność IOB wpisuje się w inteligentne specjalizacje regionu;

·      wnioskodawca dysponuje strategią / planem wykorzystania infrastruktury;

·      przedsięwzięcie jest współfinansowane ze źródeł prywatnych;

·      przedsięwzięcie nie powiela dostępnej na terenie danej gminy infrastruktury o podobnym profilu, chyba że jej limit został wyczerpany/ jest na wyczerpaniu.

Do obszarów inteligentnych specjalizacji Dolnego Śląska, zgodnie z załącznikiem do Regionalnej Strategii Innowacji dla Województwa Dolnośląskiego 2011-2020 pt. Ramy Strategiczne na rzecz inteligentnych specjalizacji Dolnego Śląska, należą:

– branża chemiczna i farmaceutyczna;

– mobilność przestrzenna

– żywność wysokiej jakości

– surowce naturalne i wtórne

– produkcja maszyn i urządzeń, obróbka materiałów

– technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)

Preferencyjnie traktowane będą:

  • projekty dotyczące inkubatorów przedsiębiorczości, poprawiające warunki dla rozwoju przedsiębiorstw;
  • projekty wnoszące większy niż wymagany minimalny wkład własny.

 

W zakresie schematu 1.3.A i 1.3.B:

Rezultatem bezpośrednim projektów będzie odpowiednio:

        liczba małych i średnich przedsiębiorstw zlokalizowanych we wspartej infrastrukturze (schemat 1.3.B)

lub

        poziom obłożenia terenów inwestycyjnych (schemat 1.3.A)

oraz

        liczba miejsc pracy utworzonych w MŚP.

Rezultaty bezpośrednie będą wskazane w umowie o dofinansowanie projektu.

Wykorzystanie powstałej infrastruktury przez dużego przedsiębiorcę będzie skutkowało – zgodnie z zasadą proporcjonalności – odpowiednim zwrotem środków na koniec okresu trwałości projektu.

 

 

Podstawa udzielenia pomocy publicznej/pomocy de minims

Wsparcie udzielone zostanie na podstawie:

Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 sierpnia 2015 r. w sprawie udzielania pomocy inwestycyjnej na infrastrukturę lokalną w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 (Dz. U. 2015. poz. 1208), zwane dalej rozporządzeniem w sprawie pomocy na infrastrukturę lokalną

Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 (Dz. U. 2015. poz. 488), zwane dalej rozporządzeniem de minimis.

Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie pomocy na infrastrukturę lokalną:

– infrastruktura jest udostępniana zainteresowanym użytkowników w oparciu o otwarte, przejrzyste i niedyskryminujące zasady; cena pobierana za użytkowanie lub sprzedaż infrastruktury odpowiada cenie rynkowej;

– wszelkie koncesje lub inne formy powierzenia osobie trzeciej eksploatacji infrastruktury udzielane są na otwartych, przejrzystych i niedyskryminacyjnych zasadach, z należytym poszanowaniem obowiązujących zasad udzielania zamówień;

– wsparcie nie może być udzielane na infrastrukturę specjalną (dedykowaną), czyli infrastrukturę, która została zbudowana dla możliwych do ustalenia w trakcie oceny ex ante przedsiębiorstw i dostosowana do ich potrzeb.

II.          Rodzaj podmiotów, które mogą ubiegać się o dofinansowanie

O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się następujące typy beneficjentów:

 

W zakresie projektów typu 1.3 A:

•             jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;

•             jednostki organizacyjne jst;

•             specjalne strefy ekonomiczne (SSE);

•             instytucje otoczenia biznesu (IOB).

 

 W zakresie projektów typu 1.3 B:

•             jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;

•             jednostki organizacyjne jst;

•             specjalne strefy ekonomiczne (SSE);

•             instytucje otoczenia biznesu (IOB);

•             uczelnie/szkoły wyższe;

•             lokalne grupy działania (LGD).

 

III.          Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów

Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ogłoszonym naborze (alokacja) wynosi: W ramach Schematu 1.3 A1 864 652 EUR. Po przeliczeniu wg kursu 1 Euro = 4,2432 PLN (kurs według Europejskiego Banku Centralnego z przedostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc ogłoszenia tj. z dnia 30.10.2017 r.) alokacja w PLN wynosi 7 912 091 PLN.

Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ogłoszonym naborze (alokacja) wynosi: W ramach Schematu 1.3 B 1 140 000 EUR. Po przeliczeniu wg kursu 1 Euro = 4,2432 PLN (kurs według Europejskiego Banku Centralnego z przedostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc ogłoszenia tj. z dnia 30.10.2017 r.) alokacja w PLN wynosi 4 837 248 PLN.

Ze względu na kurs EUR limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie rozstrzygnięcia konkursu.

Kwota alokacji do czasu rozstrzygnięcia naboru może ulec zmniejszeniu ze względu na pozytywnie rozpatrywane protesty w ramach działania.

IV.          Zasady finansowania projektu

Schemat 1.3 A  oraz Schemat 1.3 B

Maksymalna wartość projektu: zgodnie z do Szczegółowym opisem osi priorytetowych RPO WD 2014-2020 (SZOOP RPO WD)

Miejsce realizacji projektu: zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SZOOP RPO WD „Zasady kwalifikowalności wydatków finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020”

Projekt współfinansowany z EFRR w ramach RPO WD 2014-2020 w ramach tego konkursu musi być realizowany w granicach administracyjnych ZIT AJ.

 

V.          Poziom dofinansowania projektów

Schemat 1.3 A oraz Schemat 1.3 B

Kwota pomocy przyznana będzie zgodnie z § 7 i § 8 rozporządzenia w sprawie pomocy na infrastrukturę lokalną.

– Kosztami kwalifikowalnymi są koszty inwestycji w rzeczowe aktywa trwałe[1] oraz wartości niematerialne i prawne[2].

Kwota pomocy nie może przekraczać różnicy między kosztami kwalifikowalnymi, a zyskiem operacyjnym z inwestycji (przy czym maksymalny poziom dofinansowania nie może przekraczać 85% wydatków kwalifikowalnych).

Zysk operacyjny odlicza się od kosztów kwalifikowalnych ex ante na podstawie rozsądnych prognoz albo przy użyciu mechanizmu wycofania.

„Zysk operacyjny” oznacza różnicę między zdyskontowanymi dochodami a zdyskontowanymi kosztami operacyjnymi w ekonomicznym cyklu życia inwestycji[13], gdy różnica ta jest wartością dodatnią. Koszty operacyjne obejmują koszty, takie jak koszty personelu, materiałów, zakontraktowanych usług, komunikacji, energii, konserwacji, czynszu, administracji, lecz nie uwzględniają kosztów amortyzacji i kosztów finansowania, jeśli zostały one objęte zakresem pomocy inwestycyjnej. Dyskontowanie przychodów i kosztów operacyjnych przy zastosowaniu odpowiedniej stopy dyskontowej pozwala na osiągnięcie rozsądnego zysku[14].

Wszystkie kwoty uwzględniane przy obliczaniu powinny być kwotami przed potrąceniem podatku lub innych opłat.

Wartość kosztów kwalifikowalnych powinna być dyskontowana do wartości na dzień przyznania pomocy. Stopę dyskontową należy przyjąć zgodnie z komunikatem Komisji w sprawie zmiany metody ustalania stóp referencyjnych i dyskontowych (Dz. U. UE. C. 2008. 14. 6)[2].

– Wydatki nieobjęte rozporządzeniem w sprawie pomocy na infrastrukturę lokalną  finansowane będą na podstawie rozporządzenia de minimis.  

Wydatki kwalifikowalne możliwe do finansowania na podstawie ww. rozporządzenia:

1)            wydatki związane z przygotowaniem dokumentacji projektu,

2)            wydatki osobowe związane z zarządzaniem projektem/ koszty osobowe związane z zarządzaniem projektem z tytułu umowy o pracę,

3)            wydatki związane z działaniami informacyjno-promocyjnymi projektu,

4) działania informacyjno-promocyjne, dotyczące rozpowszechniania informacji o możliwościach inwestycyjnych na terenie województwa do 5% wartości wydatków kwalifikowalnych w projekcie

Maksymalny poziom dofinansowania ww. wydatków jako pomocy de minimis będzie adekwatny do poziomu dofinansowania wyliczonego na podstawie obliczenia kwoty pomocy otrzymanej na inwestycję w projekcie na podstawie rozporządzenia w sprawie pomocy na infrastrukturę lokalną.

 

VI.          Okres realizacji projektu

IOK rekomenduje przyjąć termin zakończenia realizacji projektu do 30 listopada 2020 r.

Końcem okresu kwalifikowalności wydatków jest 31.12.2023 r.

Wniosek końcowy o płatność należy złożyć w terminie do 60 dni od daty zakończenia realizacji projektu, wskazanej w umowie o dofinansowanie.

VII.          Termin, miejsce i sposób składnia wniosków o dofinansowanie projektu oraz sposób uzupełniania w nich braków formalnych/oczywistych omyłek

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR –  dostępnej na stronie http://www.snow-dip.dolnyslask.pl i przesyła do DIP (Instytucji Organizującej Konkurs) w ramach niniejszego konkursu w terminie :

od godz. 8.00 dnia 02.01.2018 r.  do godz. 15.00 dnia 06.04.2018r.

 

Logowanie do Generatora Wniosków w celu wypełnienia i złożenia wniosku
o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania naboru wniosków. Aplikacja służy do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu realizowanego ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. System umożliwia tworzenie, edycję oraz wydruk wniosków o dofinansowanie, a także zapewnia możliwość ich złożenia do właściwej instytucji.

Ponadto do siedziby DIP (IOK) należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej
z aplikacji generator wniosków – papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania w terminie do godz. 15.00 dnia 6 kwietnia 2018 r.

Wszystkie załączniki wymienione w sekcji „Załączniki” Wnioskodawca składa jedynie w formie elektronicznej za pomocą aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępnej na stronie http://snow-dip.dolnyslask.pl ww. terminie. Wszystkie załączniki muszą być podpisane/potwierdzone za zgodność z oryginałem.

W przypadku wyboru projektu Wnioskodawcy do dofinansowania, Wnioskodawca zobligowany będzie do przesłania ww. załączników, (które zostały wysłane w wersji elektronicznej) w wersji papierowej przed podpisaniem umowy o dofinansowanie.

Za datę wpływu do DIP/IOK uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej. Zgodnie z art. 57 § 5 pkt 2 KPA, termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe. W takim wypadku decyduje data stempla pocztowego. Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 czerwca 2015 r., wydaną na podstawie art. 71 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, dokonany  został wybór operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016-2025, którym została Poczta Polska SA.

Papierową wersję wniosku należy dostarczyć do sekretariatu Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej mieszczącej się pod adresem:

Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca

ul. Strzegomska 2-4

53-611 Wrocław

Suma kontrolna wersji elektronicznej wniosku (w systemie) musi być identyczna z sumą kontrolną papierowej wersji wniosku.

 

Wniosek należy złożyć w zamkniętej kopercie, której opis zawiera następujące informacje:

 

NUMER NABORU

Numer wniosku o dofinansowanie

Nazwa wnioskodawcy

Adres wnioskodawcy

NIP

Tytuł projektu

WNIOSEK O DOFINANSOWANIE REALIZACJI PROJEKTU

Oś priorytetowa 1 Przedsiębiorstwa i innowacje

Działanie 1.3 Rozwój przedsiębiorczości

Poddziałanie 1.3.3

Rozwój przedsiębiorczości – ZIT AJ

Schemat 1.3 A

Przygotowanie terenów inwestycyjnych

lub

Schemat 1.3 B

Wsparcie infrastruktury przeznaczonej dla przedsiębiorców

 

Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca

ul. Strzegomska 2-4

53-611 Wrocław

 

Wniosek o dofinansowanie należy sporządzić według Instrukcji wypełniania wniosku

o dofinansowanie projektu dostępnej na stronie internetowej DIP.

W każdym przypadku, w którym jest mowa o kopii dokumentu potwierdzonej za zgodność z oryginałem należy przez to rozumieć:

– kopię zawierającą klauzulę „Za zgodność z oryginałem” umieszczoną na każdej stronie poświadczoną własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania Wnioskodawcy oraz opatrzoną aktualną datą i pieczęcią Wnioskodawcy, lub

– kopię zawierającą na pierwszej stronie dokumentu klauzulę „Za zgodność z oryginałem od strony … do strony…” opatrzonej podpisem Wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania Wnioskodawcy, pieczęcią oraz aktualną datą – w tym przypadku osoba uprawniona do reprezentowania Wnioskodawcy powinna zaparafować każdą stronę kopii dokumentu.

Wniosek powinien być trwale spięty w kompletny dokument.

Wraz z wnioskiem należy dostarczyć pismo przewodnie, na którym zostanie potwierdzony wpływ wniosku do IOK. Pismo to powinno zawierać te same informacje, które znajdują się na kopercie.

Wnioski złożone wyłącznie w wersji papierowej albo wyłącznie w wersji elektronicznej zostaną uznane za nieskutecznie złożone i pozostawione bez rozpatrzenia. W takim przypadku wersja papierowa wniosku (o ile zostanie złożona) będzie odsyłana na wskazany we wniosku o dofinansowanie adres korespondencyjny w ciągu 14 dni od daty złożenia.

Taka forma składania wniosków obowiązuje także przy składaniu każdej poprawionej wersji wniosku o dofinansowanie.

W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, DIP zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej formie niż wyżej opisana. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie.

VIII.          Zasady wyboru projektów

Konkurs nie został podzielony na rundy, o których mowa w art. 39 ust. 3 ustawy dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020.

Szczegółowe informacje na temat zasad wyboru projektów znajdują się w Regulaminie Konkursu.

IX.          Termin rozstrzygnięcia konkursu

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi po zakończeniu procedury oceny formalnej, merytorycznej oraz oceny strategicznej ZIT wszystkich wniosków o dofinansowanie.

Wyniki rozstrzygnięcia konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej DIP (www.dip.dolnyslask.pl), stronie internetowej ZIT AJ (www.zitaj.jeleniagora.pl) oraz na portalu Funduszy Europejskich (www.funduszeeuropejskie.gov.pl) jako lista projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania. Każdy Wnioskodawca zostaje powiadomiony pisemnie o zakończeniu oceny jego projektu.

Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu to sierpień 2018 r.

X.          Informacja o środkach odwoławczych przysługujących Wnioskodawcy

Wnioskodawcy,  w  przypadku  negatywnej  oceny  jego  projektu,  przysługuje  prawo  do wniesienia protestu,  zgodnie  z  zasadami  określonymi w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz.  1460)

Szczegółowe informacje na temat procedury odwoławczej znajdują się w Regulaminie Konkursu.

XI.          Dokumentacja konkursowa

Regulamin Konkursu wraz z załącznikami (pełna dokumentacja) do Działania 1.3, Podziałania 1.3.3, Schematu 1.3 A i Schematu 1.3 B znajduje się na stronie Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej: www.dip.dolnyslask.pl oraz na stronach ZIT AJ www.zitaj.jeleniagora.pl.

XII.          Kontakt

Instytucja Organizująca Konkurs (IOK): DIP oraz  Aglomeracja Jeleniogórska

Pytania  dotyczące  aplikowania  o  środki  w  ramach Działania 1.3, Podziałania 1.3.3, Schematu 1.3 A i Schematu 1.3 B można kierować poprzez:

    E – maila: info.dip@umwd.pl

    Telefon: 71 776 58 12 , 71 776 58 13, 71 776 58 14

    Bezpośrednio w siedzibie:

DIP – Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca
ul. Strzegomska 2-4, 53-611 Wrocław

 

Zapytania do ZIT AJ(w zakresie Strategii ZIT AJ) można składać za pomocą:

     E – maila: zitaj@jeleniagora.pl

     Telefonu: 75 7546 249, 75 7546 288

    Bezpośrednio w siedzibie:

Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi

Aglomeracji Jeleniogórskiej

ul. Okrzei 10

58-500 Jelenia Góra


[1] Poprzez tereny inwestycyjne rozumie się wyłącznie tereny przeznaczone pod prowadzenie działalności gospodarczej (np. mogą to być tereny inwestycyjne zlokalizowane w strefach ekonomicznych czy też oferowane przez gminy i przeznaczone w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod działalność gospodarczą, w tym usługi turystyczne).

[2] Zgodnie z definicją „uzbrojenia terenu” zawartą w art. 2 pkt. 13 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r., poz. 1073, z późn. zm.): przez „uzbrojenie terenu” należy rozumieć drogi, obiekty budowlane, urządzenia i przewody, o których mowa w art. 143 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (zgodnie z art. 143 ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami przez budowę urządzeń infrastruktury technicznej rozumie się budowę drogi oraz wybudowanie pod ziemią, na ziemi albo nad ziemią przewodów lub urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, ciepłowniczych, elektrycznych, gazowych i telekomunikacyjnych) (Dz.U. z 1997 r, Nr 115 poz. 741, z późn. zm.).

[3] Zgodnie z definicją dróg wewnętrznych zawartą w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz.U. 2016 r.  poz. 1440, z późn. zm.): Drogi, drogi rowerowe, parkingi oraz place przeznaczone do ruchu pojazdów, niezaliczone do żadnej z kategorii dróg publicznych i niezlokalizowane w pasie drogowym tych dróg są drogami wewnętrznymi.

[4]Zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.  2017 poz. 1073 z późn.zm.).

[5] W sytuacji, gdy teren nie został jeszcze ujęty w planie, dopuszcza się przedstawienie przez wnioskodawcę uchwały gminy o przystąpieniu do uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub o przystąpieniu do zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

[6] Przez „obiekty mieszkaniowe” należy rozumieć budynki mieszkalne w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (czyli budynki mieszkalne wielorodzinne i budynki mieszkalne jednorodzinne). Wyłączeniu nie podlegają budynki zamieszkania zbiorowego (w rozumieniu ww. rozporządzenia), jeśli służą prowadzeniu działalności gospodarczej MŚP.

[7] Projekty obejmujące budowę/przebudowę/modernizację dróg lokalnych w celu udostępnienia terenów inwestycyjnych są możliwe do realizacji w ramach działania 6.3 RPO WD, schemat 6.3.C, na warunkach tam określonych.

[8] Za nieużytek uznaje się obszar zaklasyfikowany do takiej kategorii w ewidencji gruntów i budynków.

[9] Za tereny zdegradowane uznaje się obszary powojskowe, poprzemysłowe, pokolejowe i popegeerowskie.

[10] Rzeczowe aktywa trwałe oznaczają aktywa obejmujące grunty, budynki, zakład, urządzenia i wyposażenie (zgodnie z art. 2 pkt. 29 rozporządzenia nr 651/2014).

[11] Wartości niematerialne i prawne oznaczają aktywa nieposiadające postaci fizycznej ani finansowej, takie jak patenty, licencje, know-how lub inna własność intelektualna (zgodnie z art. 2 pkt 30 rozporządzenia nr 651/2014).

[12] Należy przez to rozumieć okres amortyzacji zgodny z polityką rachunkowości beneficjenta/operatora oraz ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 330)

[13] Art. 2 pkt. 39 rozporządzenia Nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu.

[14] Wartość stopy bazowej do określenia stopy dyskontowej została opublikowana w Zawiadomieniu Komisji w sprawie bieżących stóp procentowych od zwracanej pomocy państwa oraz stóp referencyjnych/dyskontowych obowiązujących 28 państw członkowskich od dnia 1 listopada 2017 r. (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej (2017/C 346/08)) – 14.10.2017, C 346/5). Na dzień ogłoszenia konkursu stopa dyskontowa wynosi 1,83. Jeżeli wartość ta ulegnie zmianie na etapie podpisywania umowy o dofinansowanie, Beneficjenci zobligowani są do korekty wyliczenia kwoty pomocy.


Ogłoszenie o konkursie (358,52 KB, docx)(aktualizacja 28.02.2018r.)

Ogłoszenie o konkursie(437,36 KB, pdf)

 

Intrukcja wypełniania wniosku o dof.(729,71 KB, pdf) (aktualizacja 28.02.2018r.)

Intrukcja wypełniania wniosku o dof.(729,74 KB, pdf)

załącznik nr 1 do instrukcji – Lista Wskaźników(408,10 KB, pdf)

 

analiza finansowa(288,54 KB, xlsx)

przykład – analiza finansowa dla projektu ze stawką zryczałtowaną(165,34 KB, xlsx)

(165,34 KB, xlsx)przykład – analiza finansowa dla  projektu z pomocą publ(104,53 KB, xlsx)

(104,53 KB, xlsx)przykład – analiza finansowa dla projektu z formułą PPP(250,71 KB, xlsx)

 

Dokumentacja Konkursowa:

Regulamin konkursu(686,38 KB, pdf) (wersja aktualna – 28.02.18r.)

Zmiany dotyczą:

  • Wydłużenie terminu zakończenia naboru do dnia 06.04.2018 r. (ze względu na spływające do DIP prośby Wnioskodawców).
  • Przesunięcie, ze względu na wydłużenie naboru, orientacyjnego terminu rozstrzygnięcia konkursu na sierpień 2018 r.

Regulamin konkursu(686,38 KB, pdf) (aktualizacja – 13.02.18r.)

Zmiana zapisów Regulaminach ( oraz dwóch załącznikach)  naborów  polega na likwidacji obowiązku dołączania do wniosków o dofinansowanie deklaracji właściwego organu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną, tzw. Deklaracji wodnej. Wynika to ze zmian prawnych w zakresie prawa wodnego,  przeprowadzonych w celu dostosowania przepisów krajowych do wymogów wspólnotowych, które obowiązują od 1 stycznia 2018 r., a także  „formowania się” nowego  podmiotu jakim jest państwowa osoba prawna Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Jednocześnie mając na uwadze likwidację wytycznych (tj. wytycznych w zakresie dokumentowania postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięć współfinansowanych z krajowych lub regionalnych programów operacyjnych) narzucających ten obowiązek, oraz zgodność obowiązującego prawa krajowego w zakresie ocen oddziaływania na środowisko z prawem wspólnotowym, zasadnym jest wprowadzenie ułatwień administracyjnych dla wszystkich wnioskodawców/beneficjentów biorących udział w naborach.

Regulamin konkursu(660,05 KB, pdf)

Załączniki do regulaminu konkursu:

nr 1) Wzór wniosku o dofinansowanie(177,01 KB, docx)

(177,01 KB, docx)nr 2) Kryteria wybory projektów(131,34 KB, docx)

(131,34 KB, docx)nr 3) Wzór umowy o dofinansowanie(673,78 KB, pdf)

       załączniki do umowy:

1) wykaz załączników do wniosku o płatność(529,00 KB, doc)

1a) zestawienie składników wynagrodzenia(29,91 KB, xlsx)

1b) składniki wynagrodzenia(69,75 KB, xlsx)

1c) oswiadczenia dot. US(363,96 KB, docx)

1d) oswiadczenia dot. ZUS(334,19 KB, docx)

2) świadczenie Beneficjenta(393,50 KB, doc)

 

nr 4) Wykaz załączników(350,71 KB, pdf) (wersja aktualna – 13.02.2018)

(673,78 KB, pdf)nr 4) Wykaz załączników(350,79 KB, pdf)

(350,79 KB, pdf)nr 5) Lista sprawdzająca(203,73 KB, pdf)

nr 6) Wykaz dokumentów do umowy(329,98 KB, pdf)(wersja aktualna – 13.02.2018)

nr 6) Wykaz dokumentów do umowy(325,77 KB, pdf)

Strategia ZIT AJ(0,00 B, pdf)

Załącznik nr 1 do Strategii ZIT AJ(0,00 B, pdf)

Załącznik nr 2 do Strategii ZIT AJ(0,00 B, pdf)

 

Załączniki do Wniosku o dofinansowanie:

Deklaracja Natura 2000(71,00 KB, doc)

Formularz pomocy de minimis(76,62 KB, xlsx)

Formularz innej pomocy niż de minimis(83,04 KB, xlsx)

Oświadczenie – analiza OOŚ z instrukcją(535,00 KB, doc)

Oświadczenie VAT – dla Wnioskodawcy(86,66 KB, docx)

Oświadczenie VAT – dla partnera projektu(86,93 KB, docx)

Oświadczenie VAT – dla podmiotu realizaującego projekt(87,03 KB, docx)

Oświadczenie o osiagnięciu rezultatów bezpośrednich projektu – dla schematu 1.3 A(338,50 KB, doc)

Oświadczenie o osiagnięciu rezultatów bezpośrednich projektu – dla schematu 1.3 B(339,50 KB, doc)

Oświadczenie o spełnieniu kryteriów MŚP(161,50 KB, doc)

Szerokie pelnomocnictwo(48,50 KB, doc)

Wyliczenia kwoty pomocy zgodnie z art 56(343,00 KB, doc)

Wzór promesy leasingowej(70,50 KB, doc)

Wzór promesy kredytowej(69,00 KB, doc)

Załącznik A do Oświadczenia o spełnieniu kryteriów MŚP(86,00 KB, doc)

Załącznik B do Oświadczenia o spełnieniu kryteriów MŚP(88,50 KB, doc)

Załącznik C do Oświadczenia o spełnieniu kryteriów MŚP(90,50 KB, doc)

 

Wzory niezbędnych dokumentów do podpisania umowy o dofinansowanie:

Oświadczenie o niezaleganiu z należnościami wobec US(58,49 KB, docx)

Oświadcenie o niekaralności osoby fizycznej(58,92 KB, docx)

Oświadczenie o niekaralności
(59,31 KB, docx)

Harmonogram płatności (obowiązuje wraz z klasyfikacją budżetową)(57,93 KB, xlsx)

Oświadczenie o niewystąpieniu zmian w statusie MSP(58,64 KB, docx)

Formularz identyfikacji finansowej(322,84 KB, docx)

Formularz identyfikacji finansowej-obsługa zaliczki(323,44 KB, docx)

Oświadczenie o niewystąpieniu zmian w Formularzu pomocy publicznej(58,72 KB, docx)

Oświadczenie o niewystąpieniu zmian w Formularzu de minimis(58,47 KB, docx)

Oświadczenie dot. ubiegania się o środki z innych źródeł(60,14 KB, docx)

Oświadczenie Wnioskodawcy o kwalifikowalności VAT(62,14 KB, docx)

Oświadczenie Partnera projektu dot. kwalifikowalności VAT(62,03 KB, docx)

Oświadczenie Podmiotu realizującego projekt dot. VAT(62,13 KB, docx)

Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane(61,67 KB, docx)

Oświadczenie o prawie do dyspo. nieru. w celu realizacji projektu(64,05 KB, docx)

Deklaracja Natura 2000(357,50 KB, doc)

(357,50 KB, doc)Harmonogram realizacji zamówień(60,76 KB, docx)

Wykaz osób uprawnionych w ramach SL2014(60,17 KB, docx)

Wniosek dot. dostępu osoby uprawionej do SL2014(61,05 KB, docx)

Klasyfikacja budżetowa projektu
(56,01 KB, xlsx)

Zestawienie wszystkich dokumentów dotyczących operacji w ramach projektu dofinansowanego z RPO WD(256,00 KB, doc)

Wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych do umowy(48,31 KB, docx)

 

Weksel in blanco(25,00 KB, doc)

Deklaracja wekslowa(63,50 KB, doc)

Data publikacji: 23.11.2017 09:08