1.5.1 B – Wsparcie na inwestycje w zakresie wdrożenia wyników prac B+R w działalności przedsiębiorstw wynikających z Działania 1.2 – konkurs horyzontalny (303/18)
Lista projektów, które spełniły kryteria wyboru :
lista projektów, które spełniły kryteria wyboru(587,00 KB, xls)
Informacje o składzie KOP(89,50 KB, xls)
Ocena formalna:
Lista projektów, które spełniły kryteria oceny formalnej(51,69 KB, xlsx) (07.10.2019 r.)
Lista projektów, które nie spełniły kryteriów oceny formalnej(52,04 KB, xlsx) (07.10.2019 r.)
Lista projektów, które spełniły kryteria oceny formalnej(0,00 B, xlsx) (26.02.2019 r.)
Lista projektów, które nie spełniły kryteriów oceny formalne(51,80 KB, xlsx)j (26.02.2019 r.)
Lista projektów, które spełniły kryteria oceny formalnej(51,93 KB, xlsx) (06.02.2019r)
Lista projektów, które nie spełniły kryteriów oceny formalnej(51,70 KB, xlsx) (06.02.2019r)
Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca informuje, że termin oceny formalnej wniosków w ramach naboru nr RPDS.01.05.01-IP.01-02-303/18, Schemat : 1.5.1.B Wsparcie na inwestycje w zakresie wdrożenia wyników prac B+R w działalności przedsiębiorstw (np. uruchomienia masowej produkcji w przedsiębiorstwach) wynikających z Działania 1.2 (wdrożenie wyników prac B+R w działalności przedsiębiorstwa) zostaje wydłużony do dnia 31.01.2019 r.
Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca wraz z Zarządem Województwa Dolnośląskiego, ze względu na liczne prośby Wnioskodawców podjęła decyzję o wydłużeniu naboru do dnia 22.10.2018r. !
Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca wraz z Zarządem Województwa Dolnośląskiego podjęła decyzję o wydłużeniu naboru do dnia 28.09.2018r.
RPDS.01.05.01-IP.01-02-303/18
DOLNOŚLĄSKA INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA,
której ZARZĄD WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO
22 maja 2015r. powierzył zadania w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
2014-2020
ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach
Oś priorytetowa 1
„Przedsiębiorstwa i innowacje”
Działanie 1.5
„Rozwój produktów i usług w MŚP”
Poddziałanie 1.5.1
„Rozwój produktów i usług w MŚP – konkurs horyzontalny”
Schemat 1.5 B
„Wsparcie na inwestycje w zakresie wdrożenia wyników prac B+R w działalności przedsiębiorstw (np. uruchomienia masowej produkcji w przedsiębiorstwach) wynikających z Działania 1.2 (wdrożenie wyników prac B+R w działalności przedsiębiorstwa)”
Termin naboru (składania wniosków):
od godz. 8.00 dnia 02.07.2018 r. do godz. 15.00 dnia 22.10.2018r.
I.Rodzaj projektów podlegających dofinansowaniu
Przedmiotem konkursu są typy projektów w ramach Osi priorytetowej 1 Przedsiębiorstwa i innowacje RPO WD 2014-2020 określone dla Działania 1.5 Rozwój produktów i usług w MŚP, Poddziałania 1.5.1 Rozwój produktów i usług w MŚP – konkurs horyzontalny, którego celem szczegółowym jest zwiększone zastosowanie innowacji w przedsiębiorstwach z sektora MŚP, Schemat 1.5.B Wsparcie na inwestycje w zakresie wdrożenia wyników prac B+R w działalności przedsiębiorstw (np. uruchomienia masowej produkcji w przedsiębiorstwach) wynikających z działania 1.2 (wdrożenie wyników prac B+R w działalności przedsiębiorstwa).
Nabór obejmuje projekty z obszaru całego województwa.
W RAMACH KONKURSU MOŻLIWE SĄ DO REALIZACJI PROJEKTY dotyczące inwestycji w zakresie wdrożenia wyników prac B+R w działalności przedsiębiorstw (np. uruchomienia masowej produkcji w przedsiębiorstwie). Wdrożenie wyników prac B+R w projekcie musi być efektem prac B+R przeprowadzonych/przeprowadzanych przez Wnioskodawcę lub na jego zlecenie w efekcie podpisania umowy przez tego Wnioskodawcę w konkursach ogłoszonych w Działaniu 1.2 RPO WD 2014-2020.
W ramach Schematu 1.5 B przewidziano dofinansowanie projektów inwestycyjnych realizowanych przez przedsiębiorstwa, dotyczące wprowadzenia innowacji produktowej lub procesowej na poziomie co najmniej regionalnym.
Do oceny kryterium przyjmuje się następującą definicję: przez innowację należy rozumieć wprowadzenie do praktyki w gospodarce nowego lub znacząco ulepszonego rozwiązania w odniesieniu do produktu (towaru lub usługi), procesu.
Zgodnie z ww. definicją można rozróżnić:
• innowację produktową -oznaczającą wprowadzenie na rynek przez dane przedsiębiorstwo nowego towaru lub usługi lub znaczące ulepszenie oferowanych uprzednio towarów i usług w odniesieniu do ich charakterystyk lub przeznaczenia;
• innowację procesową -oznaczającą wprowadzenie do praktyki w przedsiębiorstwie nowych lub znacząco ulepszonych metod produkcji lub dostawy.
W konkursie nie jest możliwe dofinansowanie wydatków przeznaczonych na innowację marketingową lub organizacyjną.
Dodatkowym efektem projektu może być wprowadzenie nowych rozwiązań organizacyjnych lub nowych rozwiązań marketingowych prowadzących do poprawy produktywności i efektywności przedsiębiorcy, jednak inne rodzaje innowacji, będące dodatkowym efektem projektu wymienione we wniosku o dofinansowanie nie podlegają ocenie.
Dofinansowanie może otrzymać projekt, w którym brak jest barier wynikających z praw własności intelektualnej. Ocenie będzie podlegać czy kwestia praw własności intelektualnej nie stanowi bariery w realizacji projektu, w tym czy wnioskodawca wykazał dysponowanie lub możliwości dysponowania prawami własności intelektualnej wyników prac B+R wykorzystywanych w projekcie, jeśli są niezbędne do przeprowadzenia zaplanowanych w projekcie działań. Sprawdzane będzie czy Wnioskodawca zawarł w studium wykonalności/biznes planie stosowną informację, czy wnioskodawca dysponuje prawami własności intelektualnej oraz czy zaplanowane wdrożenie wyników prac B+R nie narusza praw własności intelektualnej.
Ponadto punktowane będą projekty wpisujące się w Ramy Strategiczne na rzecz inteligentnych specjalizacji Dolnego Śląska (załącznik do Regionalnej Strategii Innowacji dla Województwa Dolnośląskiego 2011-2020). Do obszarów inteligentnych specjalizacji Dolnego Śląska należą:
-branża chemiczna i farmaceutyczna;
– mobilność przestrzenna;
– żywność wysokiej jakości;
– surowce naturalne i wtórne;
– produkcja maszyn i urządzeń, obróbka materiałów;
– technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT).
Kwota pomocy przyznana będzie na :
- koszty inwestycji w rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne i prawne
Dzierżawa/najem instalacji lub maszyn musi mieć formę leasingu finansowego i obejmować obowiązek zakupu aktywów przez beneficjenta po wygaśnięciu umowy.
W przypadku przejęcia aktywów zakładu należy z nich korzystac wyłącznie w zakłądzie otrzymującym pomoc;
- muszą podlegać amortyzacji;
- należy je nabyć na warunkach rynkowych od osób trzecich niepowiązanych z nabywcą; oraz
- muszą być włączone do aktywów przedsiębiorstwa otrzymującego pomoc i muszą pozostać związane z projektem, na który przyznano pomoc, przez co najmniej trzy lata.
Wydatki nieobjęte rozporządzeniem w sprawie regionalnej pomocy inwestycyjnej w ramach celu tematycznego 3 w zakresie wzmacniania konkurencyjności mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców finansowane będą na podstawie rozporządzenia de minimis:
- wydatki związane z przygotowaniem dokumentacji projektu,
- wydatki osobowe związane z zarządzaniem projektem/ koszty osobowe związane z zarządzaniem projektem z tytułu umowy o pracę.
UWAGA:
1) Projekty muszą być realizowane na obszarze województwa dolnośląskiego.
2) Jeden Wnioskodawca może złożyć w tym naborze tylko jeden wniosek o dofinansowanie.
Podstawa udzielenia pomocy publicznej/pomocy de minimis
Wsparcie udzielone zostanie na podstawie:
Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 września 2015 r. w sprawie udzielania regionalnej pomocy inwestycyjnej w ramach celu tematycznego 3 w zakresie wzmacniania konkurencyjności mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014–2020;
oraz jeśli Wnioskodawca skorzysta z pomocy de minimis:
Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020, zwane dalej rozporządzeniem de minimis.
II.Rodzaj podmiotów, które mogą ubiegać się o dofinansowanie
O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się następujące typy Wnioskodawców/Beneficjentów:
- MŚP;
- zgrupowania i partnerstwa MŚP.
Ponieważ wsparcie w ramach niniejszego konkursu skierowane zostanie na wdrożenie do działalności przedsiębiorstwa wyników prac badawczo-rozwojowych, ww. typy Wnioskodawców muszą być Beneficjentami Działania 1.2 RPO WD.
Każdy z ww. Wnioskodawców/Beneficjentów, traktowany jest jak przedsiębiorca zgodnie z definicją w art. 1 zał. nr I do rozporządzenia 651/2014.
Za przedsiębiorstwo uznaje się osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) lub podmiot prowadzący działalność gospodarczą zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
Za MŚP uważa się przedsiębiorstwa spełniające warunki określone powyżej oraz dodatkowo spełniające kryteria zawarte w Załączniku I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dn. 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu [GBER]
III.Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ogłoszonym naborze (alokacja)* wynosi: W ramach Schematu 1.5 B – 13 000 000 EUR. Po przeliczeniu wg kursu 1 Euro = 4,3135PLN** (kurs według Europejskiego Banku Centralnego z przedostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc ogłoszenia tj. z dnia 30.05.2018 r.) alokacja w PLN wynosi 56 075 500,00 PLN.
*w tym na procedurę odwoławczą 15% kwoty przeznaczonej na konkurs.
**Ze względu na kurs EUR limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie rozstrzygnięcia konkursu.
IV.Zasady finansowania projektu
Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych projektu wynosi 100 000 PLN;
Maksymalna wartość wydatków kwalifikowalnych projektu wynosi 8 000 000 PLN.
Miejsce realizacji projektu: zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SZOOP RPO WD „Zasady kwalifikowalności wydatków finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020”
Nabór obejmuje projekty z obszaru całego województwa.
UWAGA:
Do wniosku o dofinansowanie wymagane będzie złożenie oświadczenia o zamiarze posiadania, co najmniej zakładu lub oddziału w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego. Natomiast na etapie złożenia pierwszego wniosku o płatność pośrednią lub zaliczkową (nie dotyczy wniosku sprawozdawczego) – złożenie dokumentu potwierdzającego posiadanie, co najmniej zakładu lub oddziału w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego.
V.Poziom dofinansowania projektów
W przypadku wydatków objętych rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 września 2015 r. w sprawie udzielania regionalnej pomocy inwestycyjnej w ramach celu tematycznego 3 w zakresie wzmacniania konkurencyjności mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014–2020
Intensywność wsparcia dla poszczególnych beneficjentów:
a) dla mikro i małych przedsiębiorców–do 45% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem;
b) dla średnich przedsiębiorców–do 35% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem;
W przypadku wydatków objętych pomocą de minimis, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014–2020
Intensywność wsparcia dla poszczególnych beneficjentów:
a) dla mikro i małych przedsiębiorców–do 45% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem;
b) dla średnich przedsiębiorców–do 35% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem;
(z zastrzeżeniem, że całkowita kwota pomocy de minimis dla danego podmiotu w okresie trzech lat podatkowych, z uwzględnieniem wnioskowanej kwoty pomocy de minimis oraz pomocy de minimis otrzymanej z innych źródeł) nie może przekroczyć równowartości 200 tys. euro).
Beneficjent pomocy musi wnieść wkład finansowy w wysokości, co najmniej 25% kosztów kwalifikowalnych, pochodzący ze środków własnych lub zewnętrznych źródeł finansowania, w postaci wolnej od wszelkiego publicznego wsparcia finansowego.
- VI.Okres realizacji projektu
IOK rekomenduje przyjąć termin zakończenia realizacji projektu do 31 grudnia 2020 r.
Wniosek końcowy o płatność należy złożyć w terminie do 60 dni od daty zakończenia realizacji projektu, wskazanej w umowie o dofinansowanie. Termin złożenia wniosku końcowego o płatność nie może być późniejszy niż 30 czerwca 2023 roku (w uzasadnionych przypadkach, z przyczyn niezależnych od beneficjenta – IOK może wyrazić zgodę na wydłużenie tego terminu).”
Uwaga: do wskazanego terminu złożenia ostatniego wniosku o płatność projekt musi być zakończony.
- VII.Termin, miejsce i sposób składnia wniosków o dofinansowanie projektu oraz sposób uzupełniania w nich braków formalnych/oczywistych omyłek
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępnej na stronie https://snow-dip.dolnyslask.pl/ i przesyła do DIP (Instytucji Organizującej Konkurs) w ramach niniejszego konkursu w terminie :
od godz. 8.00 dnia 2.07.2018 r. do godz. 15.00 dnia 22.10.2018r.
Logowanie do Generatora Wniosków w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania naboru wniosków. Aplikacja służy do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu realizowanego ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. System umożliwia tworzenie, edycję oraz wydruk wniosków o dofinansowanie, a także zapewnia możliwość ich złożenia do właściwej instytucji.
Ponadto do siedziby DIP (IOK) należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji generator wniosków – papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania w terminie do godz. 15.00 dnia 22 października 2018r.
DIP nie przewiduje możliwości skrócenia terminu składania wniosków.
Wszystkie załączniki wymienione w sekcji „Załączniki” Wnioskodawca składa jedynie w formie elektronicznej za pomocą aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępnej na stronie http://snow-dip.dolnyslask.pl ww. terminie. Wszystkie załączniki muszą być podpisane/potwierdzone za zgodność z oryginałem.
Z uwagi na wymogi sprzętowe (system SNOW) załączniki w wersji elektronicznej powinny zostać sporządzone w formacie skanowanych do formatu PDF wydruków dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem. Pliki graficzne (zdjęcia) powinny dotyczyć jedynie przedstawienia miejsca realizacji projektu, zgromadzonych zasobów technicznych, tj. wyłącznie w odniesieniu do załącznika Dokumenty inwentaryzacyjne stanu istniejącego obiektu wraz z fotografiami.
W przypadku wyboru projektu Wnioskodawcy do dofinansowania, Wnioskodawca zobligowany będzie do przesłania ww. załączników, (które zostały wysłane w wersji elektronicznej) w wersji papierowej przed podpisaniem umowy o dofinansowanie.
Za datę wpływu do DIP/IOK uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej. Zgodnie z art. 57 § 5 pkt 2 KPA, termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe. W takim wypadku decyduje data stempla pocztowego. Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 czerwca 2015 r., wydaną na podstawie art. 71 ustawy z dnia 23 listopada 2012r. – Prawo pocztowe, dokonany został wybór operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016-2025, którym została Poczta Polska SA.
Papierową wersję wniosku należy dostarczyć do sekretariatu Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej mieszczącej się pod adresem:
Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca
ul. Strzegomska 2-4
53-611 Wrocław
Suma kontrolna wersji elektronicznej wniosku (w systemie) musi być identyczna z sumą kontrolną papierowej wersji wniosku.
Wniosek należy złożyć w zamkniętej kopercie, której opis zawiera następujące informacje:
NUMER NABORU Numer wniosku o dofinansowanie Nazwa wnioskodawcy Adres wnioskodawcy NIP Tytuł projektu WNIOSEK O DOFINANSOWANIE REALIZACJI PROJEKTU Oś priorytetowa 1 Przedsiębiorstwa i innowacje Działanie 1.5 Rozwój produktów i usług w MŚP Poddziałanie 1.5.1 Rozwój produktów i usług w MŚP – konkurs horyzontalny Schemat 1.5 B Wsparcie na inwestycje w zakresie wdrożenia wyników prac B+R w działalności przedsiębiorstw (np. uruchomienia masowej produkcji w przedsiębiorstwach) wynikających z działania 1.2 (wdrożenie wyników prac B+R w działalności przedsiębiorstwa) Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca ul. Strzegomska 2-4 53-611 Wrocław |
Wniosek o dofinansowanie należy sporządzić według Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu dostępnej na stronie internetowej DIP.
W każdym przypadku, w którym jest mowa o kopii dokumentu potwierdzonej za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć:
– kopię zawierającą klauzulę „Za zgodność z oryginałem” umieszczoną na każdej stronie poświadczoną własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania Wnioskodawcy oraz opatrzoną aktualną datą i pieczęcią Wnioskodawcy, lub
– kopię zawierającą na pierwszej stronie dokumentu klauzulę „Za zgodność z oryginałem od strony … do strony…” opatrzonej podpisem Wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania Wnioskodawcy, pieczęcią oraz aktualną datą – w tym przypadku osoba uprawniona do reprezentowania Wnioskodawcy powinna zaparafować każdą stronę kopii dokumentu.
Wniosek powinien być trwale spięty w kompletny dokument.
Wraz z wnioskiem należy dostarczyć pismo przewodnie, na którym zostanie potwierdzony wpływ wniosku do IOK. Pismo to powinno zawierać te same informacje, które znajdują się na kopercie.
Wnioski złożone wyłącznie w wersji papierowej albo wyłącznie w wersji elektronicznej zostaną uznane za nieskutecznie złożone i pozostawione bez rozpatrzenia. W takim przypadku wersja papierowa wniosku (o ile zostanie złożona) będzie odsyłana na wskazany we wniosku o dofinansowanie adres korespondencyjny w ciągu 14 dni od daty złożenia.
Forma składania wniosków określona w tym punkcie Regulaminu obowiązuje także przy składaniu każdej poprawionej wersji wniosku o dofinansowanie.
W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, DIP zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej formie niż wyżej opisana. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie.
- VIII.Zasady wyboru projektów
Konkurs nie został podzielony na rundy, o których mowa w art. 39 ust. 3 ustawy dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020.
Szczegółowe informacje na temat zasad wyboru projektów znajdują się w Regulaminie Konkursu.
- IX.Termin rozstrzygnięcia konkursu
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi po zakończeniu procedury oceny formalnej, merytorycznej wszystkich wniosków o dofinansowanie.
Wyniki rozstrzygnięcia konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej DIP (www.dip.dolnyslask.pl) oraz na portalu Funduszy Europejskich (www.funduszeeuropejskie.gov.pl) jako lista projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania. Każdy Wnioskodawca zostaje powiadomiony pisemnie o zakończeniu oceny jego projektu.
Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu to luty 2019r.
IOK zastrzega sobie zmianę terminu rozstrzygnięcia konkursu.
- X.Informacja o środkach odwoławczych przysługujących Wnioskodawcy
Wnioskodawcy, w przypadku negatywnej oceny jego projektu, przysługuje prawo do wniesienia protestu, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1460)
Szczegółowe informacje na temat procedury odwoławczej znajdują się w Regulaminie Konkursu.
- XI.Dokumentacja konkursowa
Regulamin Konkursu wraz z załącznikami (pełna dokumentacja) do Oś priorytetowa 1 Przedsiębiorstwa i innowacje Działanie 1.5 Rozwój produktów i usług w MŚP Poddziałanie 1.5.1 Rozwój produktów i usług w MŚP – konkurs horyzontalny Schemat 1.5 B Wsparcie na inwestycje w zakresie wdrożenia wyników prac B+R w działalności przedsiębiorstw (np. uruchomienia masowej produkcji w przedsiębiorstwach) wynikających z działania 1.2 (wdrożenie wyników prac B+R w działalności przedsiębiorstwa): www.dip.dolnyslask.pl
- XII.Kontakt
Pytania dotyczące aplikowania o środki w Działaniu 1.5, Podziałaniu 1.5.1, Schemat 1.5 B można kierować poprzez:
Instytucja Organizująca Konkurs (IOK): DIP
– E – maila: info.dip@umwd.pl
– Telefon: 71 776 58 12 , 71 776 58 13, 71 776 58 14
– Bezpośrednio w siedzibie:
DIP – Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca
ul. Strzegomska 2-4, 53-611 Wrocław
[1] art.2 pkt.49 Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r.)
Ogłoszenie o konkursie (aktualizacja 25.09.2018r)(577,36 KB, pdf)
Ogłoszenie o konkursie (aktualizacja 28.08.2018r)(577,60 KB, pdf)
Ogłoszenie o konkursie(577,09 KB, pdf)
Instrukcja Wypelniania Wniosku o dofinansowanie(914,58 KB, pdf)
Lista Wskaźników – załącznik nr1 do instrukcji(364,12 KB, pdf)
Dokumentacja konkursowa:
Regulamin konkursu (aktualizacja 25.09.2018r)(816,45 KB, pdf)
Regulamin konkursu (aktualizacja 28.08.2018r)(815,36 KB, pdf)
Regulamin konkursu(819,30 KB, pdf)
załącznik nr 1 – Wzór wniosku(464,58 KB, docx)
(464,58 KB, docx)załącznik nr 2 – Kryteria wyboru projektu(569,62 KB, pdf)
załącznik nr 3 – umowa o dof. projektu
(442,71 KB, docx)
– harmonogram platności(116,68 KB, xlsx)
– wykaz załączników do wniosku o płatność(610,04 KB, pdf)
– zestawienie skł. wynagrodzenia(29,91 KB, xlsx)
– składniki wynagrodzenia(69,75 KB, xlsx)
– oświadczenie dot. US(363,96 KB, docx)
– oświadczenie dot. ZUS(334,19 KB, docx)
– oświadczenia Beneficjenta(393,50 KB, doc)
– obowiązki informacyjno-promocyjne(16,43 MB, doc)
– wykaz osób do SL2014(326,68 KB, docx)
– powierzenie danych osobowych(330,54 KB, docx)
– klasyfikacja budżetowa projektu(67,69 KB, xlsx)
– zasady kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR(362,87 KB, docx)
załącznik nr 4 – Wykaz załączników do wniosku(69,56 KB, docx)
załącznik nr 5 – Lista sprawdzająca(332,03 KB, docx)
załącznik nr 6 – Wykaz dokumentów do umowy(347,51 KB, docx)
Załączniki do wniosku o dofinansowanie :
Analiza finansowa – pełna księgowość(41,00 KB, xlsx)
Analiza finansowa – uproszczona księgowość(21,70 KB, xlsx)
Deklaracja Natura 2000(357,50 KB, doc)
Formularz pomocy de minimis
(76,62 KB, xlsx)
Formularz innej pomocy niż de minimis(83,04 KB, xlsx)
Oświadczenie – analiza OOŚ z instrukcją(535,00 KB, doc)
Oświadczenie VAT – dla Wnioskodawcy(74,09 KB, docx)
Oświadczenie VAT – dla partnera projektu(390,00 KB, doc)
Oświadczenie VAT – dla podmiotu realizaującego projekt(390,50 KB, doc)
Oświadczenie o spełnieniu kryteriów MŚP(450,00 KB, doc)
Szerokie pelnomocnictwo(345,00 KB, doc)
Wzór promesy leasingowej(352,00 KB, doc)
Wzór promesy kredytowej(356,00 KB, doc)
Załącznik A do Oświadczenia o spełnieniu kryteriów MŚP(352,00 KB, doc)
Załącznik B do Oświadczenia o spełnieniu kryteriów MŚP(354,50 KB, doc)
Załącznik C do Oświadczenia o spełnieniu kryteriów MŚP
(353,50 KB, doc)
Wzory niezbędnych dokumentów do podpisania umowy o dofinansowanie:
pouczenie instytucji(324,27 KB, docx)
Oświadczenie o niezaleganiu z należnościami wobec US(322,64 KB, docx)
Oświadcenie o niekaralności osoby fizycznej(322,94 KB, docx)
Oświadczenie o niekaralności(323,29 KB, docx)
Harmonogram płatności (obowiązuje wraz z klasyfikacją budżetową)(79,88 KB, xlsx)
Oświadczenie o niewystąpieniu zmian w statusie MSP(324,80 KB, docx)
Formularz identyfikacji finansowej(322,75 KB, docx)
Formularz identyfikacji finansowej-obsługa zaliczki(323,11 KB, docx)
Oświadczenie o niewystąpieniu zmian w Formularzu pomocy publicznej(322,79 KB, docx)
Oświadczenie o niewystąpieniu zmian w Formularzu de minimis(322,60 KB, docx)
Oświadczenie dot. ubiegania się o środki z innych źródeł(324,23 KB, docx)
Oświadczenie Wnioskodawcy o kwalifikowalności VAT(326,97 KB, docx)
Oświadczenie Partnera projektu dot. kwalifikowalności VAT(326,16 KB, docx)
Oświadczenie Podmiotu realizującego projekt dot. VAT(345,50 KB, doc)
Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane(328,29 KB, docx)
Oświadczenie o prawie do dyspo. nieru. w celu realizacji projektu(324,91 KB, docx)
Deklaracja Natura 2000(356,50 KB, doc)
Harmonogram realizacji zamówień(326,92 KB, docx)
Wykaz osób uprawnionych w ramach SL2014(324,08 KB, docx)
Wniosek dot. dostępu osoby uprawionej do SL2014(328,01 KB, docx)
Klasyfikacja budżetowa projektu
(67,32 KB, xlsx)
Weksel in blanco(25,50 KB, doc)
Deklaracja wekslowa(345,00 KB, doc)