1.4.1 A – Tworzenie nowych modeli biznesowych MŚP – konkurs horyzontalny (224/17)

 Wyniki ocen:

 

Ocena merytoryczna:

 

Lista projektów, które spełniły kryteria oceny merytorycznej (aktualizacja 16.05.2018)(319,02 KB, pdf)

Zarząd Województwa Dolnośląskiego decyzją z dnia 23.04.2018 r. przyznał środki na pokrycie brakującej kwoty zgodnie z Tabelą z wolnymi środkami 201-2020.

W związku z tym dofinansowanie dostają wszystkie projekty umieszczone na Liście projektów, które spełniły kryteria wyboru.

 

Lista projektów, które spełniły kryteria oceny merytorycznej (27.10.2017)(300,29 KB, pdf)

Zgodnie z Decyzją Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dnia 18 października 2017 r. dotyczącej wolnych środków przewidzianych w ramach RPO WD 2014-2020 zwiększa się przewidzianą w ramach konkursu alokację do kwoty 3 386 064,04 PLN, w związku z czym do dofinansowania zostają wybrane wszystkie projekty umieszczone na Liście projektów, które spełniły kryteria wyboru (lista projektów ocenionych pozytywnie). 

 

Ocena formalna:

Lista projektów, które spełniły kryteria oceny formalnej 1.4.1 A(369,85 KB, pdf) (12.04.2018)Lista po procedurze odwoławczej

Lista projektów, które nie spełniły kryteriów oceny formalnej 1.4.1 A(249,02 KB, pdf) (12.04.2018Lista po procedurze odwoławczej

 

Lista projektów, które spełniły kryteria oceny formalnej 1.4.1 A(579,49 KB, pdf)(579,49 KB, pdf)(aktualizacja 03.08.2017)

Lista projektów, które nie spełniły kryteriów oceny formalnej 1.4.1 A(338,03 KB, pdf)(338,03 KB, pdf)(aktualizacja 03.08.2017)

 

Informacja o składzie KOP(113,81 KB, pdf)


Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca informuje, że termin oceny formalnej wniosków w ramach naboru nr RPDS.01.04.01-IP.01-02-224/16 Schemat 1.4.1.A „Tworzenie nowych modeli biznesowych” zostaje wydłużony do 31 lipca 2017r.


RPDS.01.04.01-IP.01-02-224/17

DOLNOŚLĄSKA INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA,
której ZARZĄD WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO
22 maja 2015r. powierzył zadania w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
2014-2020
ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach

Oś priorytetowa 1
Przedsiębiorstwa i innowacje

Działanie 1.4
„Internacjonalizacja przedsiębiorstw”

Poddziałanie 1.4.1
„Internacjonalizacja przedsiębiorstw – konkurs horyzontalny”

Schemat 1.4 A
Tworzenie nowych modeli biznesowych MŚP

Termin naboru (składania wniosków): od godz. 8.00 dnia 01.03.2017r. do godz.15.00 dnia 04.04.2017r.

I. Rodzaj projektów podlegających dofinansowaniu

Przedmiotem konkursu jest wybór do dofinansowania projektów polegający na:
a) stworzeniu długoterminowych (kompleksowych) strategii biznesowych, mających na celu pełne wykorzystanie i maksymalizację aktywów przedsiębiorstwa w celu zwiększenia rentowności i uzyskania długoterminowej przewagi konkurencyjnej danego przedsiębiorstwa, np.:

  • stworzenie lub rozwój strategii działań międzynarodowych (np. dobór optymalnych sposobów komunikacji w danym kraju zagranicznym; dobór odpowiednich sposobów promocji w danym kraju zagranicznym);
  • dostosowanie produktu/usługi do wymogów zagranicznych rynków (w tym pomoc prawna, pomoc zagranicznych i krajowych doradców, specjalistów, grafików, agencji reklamowych);
  • otwieranie nowych kanałów biznesowych, rozbudowa łańcucha dostaw, dywersyfikacja geograficzna i sektorowa;
  • działania w zakresie nawiązania kontaktów gospodarczych oraz tworzenia lub wzmacniania powiązań sieciowych i kooperacyjnych pomiędzy przedsiębiorstwami;

b) tworzeniu Planów rozwoju eksportu – krótkoterminowych – przy wykorzystaniu możliwych do wyboru działań proeksportowych, okres wdrożenia Planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 24 miesięcy

W ramach powyższego Schematu 1.4 A preferencje uzyskają projekty:

  • realizowane w partnerstwie;
  • realizowane w ramach inteligentnych specjalizacji regionu

Wszystkie projekty składane w ramach konkursu objęte będą pomocą de minimis, a wsparcie udzielone zostanie na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 (Dz. U. poz. 488)

 

II. Rodzaj podmiotów, które mogą ubiegać się o dofinansowanie

Wsparcie udzielane będzie mikro, małym, średnim przedsiębiorcom oraz LGD (Lokalnym Grupom Działania), którzy prowadzą działalność gospodarczą w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego.

III. Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów

Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ogłoszonym naborze (alokacja) wynosi: równowartość 532 290 EUR. Po przeliczeniu wg kursu 1 Euro = 4,4141 PLN (kurs według Europejskiego Banku Centralnego z przedostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc ogłoszenia tj. z dnia 29.12.2016 r.) alokacja w PLN wynosi 2 349 581,29 PLN.
Ze względu na kurs EUR limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie rozstrzygnięcia konkursu.

 

IV. Zasady finansowania projektu

Maksymalna wartość projektu dla Schematu 1.4 A pkt a) – stworzenie długoterminowych (kompleksowych) strategii biznesowych, mających na celu pełne wykorzystanie i maksymalizację aktywów przedsiębiorstwa w celu zwiększenia rentowności i uzyskania długoterminowej przewagi konkurencyjnej danego przedsiębiorstwa – wynosi 50 000 PLN na przedsiębiorcę- w przypadku jednego przedsiębiorstwa (kwota może być większa w przypadku partnerstw tzn. 50 tys. dla każdego z partnerów).

Maksymalna wartość projektu dla Schematu 1.4 A pkt b) – tworzenie Planów rozwoju eksportu (krótkoterminowych) przy wykorzystaniu możliwych do wyboru działań proeksportowych, okres wdrożenia Planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 24 miesięcy – wynosi 20 000 PLN na przedsiębiorcę – w przypadku jednego przedsiębiorstwa (kwota może być większa w przypadku partnerstw tzn. 20 tys. dla każdego z partnerów).

Minimalna wartość projektu dla Schematu 1.4 A pkt a) – 10 000 PLN na przedsiębiorcę.
Minimalna wartość projektu dla Schematu 1.4 A pkt b) – 10 000 PLN na przedsiębiorcę.

 

V. Poziom dofinansowania projektów

Maksymalne dofinansowanie dla projektu – 85% wydatków kwalifikowalnych.

Beneficjent musi wnieść wkład własny w wysokości minimum 15 % kosztów kwalifikowalnych.

 

VI. Okres realizacji projektu
Początkiem okresu kwalifikowalności wydatków jest 1 stycznia 2014
Należy mieć na uwadze, iż Wnioskodawca rozpoczynając projekt wcześniej niż po podpisaniu umowy o dofinansowanie czyni to na własne ryzyko.
Wniosek Beneficjenta o płatność końcową musi zostać złożony do DIP nie później niż do 30 czerwca 2018 roku.

Uwaga! Do wskazanego terminu złożenia ostatniego wniosku o płatność, projekt musi być zakończony.

 

VII. Termin, miejsce i sposób składnia wniosków o dofinansowanie projektu oraz sposób uzupełniania w nich braków formalnych/oczywistych omyłek:

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępnej na stronie http://snow-dip.dolnyslask.pl i przesyła do DIP (Instytucji Ogłaszającej Konkurs) w ramach niniejszego konkursu w terminie:

od godz. 8.00 dnia 01.03.2017 r. do godz. 15.00 dnia 04.04.2017 r.

Logowanie do Generatora Wniosków w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania naboru wniosków. Aplikacja służy do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu realizowanego ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. System umożliwia tworzenie, edycję oraz wydruk wniosków o dofinansowanie, a także zapewnia możliwość ich złożenia do właściwej instytucji.

Ponadto do siedziby DIP (IOK) należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji generator wniosków – papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania Wnioskodawcy wraz z podpisanymi załącznikami w terminie

do godz. 15.00 dnia 04.04.2017 r.

Za datę wpływu do DIP (IOK) uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej. Zgodnie z art. 57 § 5 KPA, termin uważa się w szczególności za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe. W takim wypadku decyduje data stempla pocztowego. Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 czerwca 2015 r., wydaną na podstawie art. 71 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, dokonany został wybór operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016-2025, którym została Poczta Polska SA.

Papierową wersję wniosku należy dostarczyć do sekretariatu Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej mieszczącej się pod adresem:

Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca
ul. Strzegomska 2-4
53-611 Wrocław

Suma kontrolna wersji elektronicznej wniosku (w systemie) musi być identyczna z sumą kontrolną papierowej wersji wniosku. Wniosek wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) należy złożyć w zamkniętej kopercie, której opis zawiera następujące informacje:

 

Nazwa wnioskodawcy
Adres wnioskodawcy
NIP
Tytuł projektu

 

WNIOSEK O DOFINANSOWANIE REALIZACJI PROJEKTU
Oś priorytetowa 1 Przedsiębiorstwa i innowacje
Działanie 1.4 Internacjonalizacja przedsiębiorstw
Poddziałanie 1.4.1 „Internacjonalizacja przedsiębiorstw- konkurs horyzontalny”
Schemat 1.4 A Tworzenie nowych modeli biznesowych MŚP

 

Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca
ul. Strzegomska 2-4
53-611 Wrocław

 

Wniosek o dofinansowanie należy sporządzić według Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu dostępnej na stronie internetowej DIP.
W każdym przypadku, w którym jest mowa o kopii dokumentu potwierdzonej za zgodność z oryginałem należy przez to rozumieć:
– kopię zawierającą klauzulę „Za zgodność z oryginałem” umieszczoną na każdej stronie poświadczoną własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania Wnioskodawcy oraz opatrzoną aktualną datą i pieczęcią Wnioskodawcy, lub
– kopię zawierającą na pierwszej stronie dokumentu klauzulę „Za zgodność z oryginałem od strony … do strony…” opatrzonej podpisem Wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania Wnioskodawcy, pieczęcią oraz aktualną datą – w tym przypadku osoba uprawniona do reprezentowania Wnioskodawcy powinna zaparafować każdą stronę kopii dokumentu.

Wniosek wraz z załącznikami powinien być trwale spięty w kompletny dokument. Załączniki powinny być ponumerowane zgodnie z listą załączników przedstawioną we wniosku o dofinansowanie.

Wraz z wnioskiem należy dostarczyć pismo przewodnie, na którym zostanie potwierdzony wpływ wniosku do IOK. Pismo to powinno zawierać te same informacje, które znajdują się na kopercie.

Wnioski złożone wyłącznie w wersji papierowej albo wyłącznie w wersji elektronicznej zostaną uznane za nieskutecznie złożone i pozostawione bez rozpatrzenia. W takim przypadku wersja papierowa wniosku (o ile zostanie złożona) będzie odsyłana na wskazany we wniosku o dofinansowanie adres korespondencyjny w ciągu 14 dni od daty złożenia.

W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, DIP zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej formie niż wyżej opisana. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie.

Jeden Wnioskodawca może złożyć w niniejszym naborze tylko jeden wniosek o dofinansowanie.

Uzupełnienie wniosku o dofinansowanie projektu lub poprawienie w nim oczywistej omyłki nie może prowadzić do jego istotnej modyfikacji (zgodnie z art. 43 ustawy wdrożeniowej). Powyższy warunek jest oceniany przez DIP. Szczegółowe informacje na temat sposobu uzupełnień braków formalnych oraz poprawy oczywistych omyłek znajdują się w Regulaminie Konkursu.

 

VIII. Zasady wyboru projektów:

Szczegółowe informacje na temat zasad wyboru projektów znajdują się w Regulaminie Konkursu.

 

IX. Termin rozstrzygnięcia konkursu:

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi po zakończeniu procedury oceny formalnej i merytorycznej wszystkich wniosków o dofinansowanie.

Wyniki rozstrzygnięcia konkursu DIP zamieszcza na swojej stronie internetowej www.dip.dolnyslask.pl oraz na portalu Funduszy Europejskich www.funduszeeuropejskie.gov.pl jako listę projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania. Każdy Wnioskodawca zostaje powiadomiony pisemnie o zakończeniu oceny jego projektu.

Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu to lipiec 2017r.

 

X. Informacja o środkach odwoławczych przysługujących Wnioskodawcy

Wnioskodawcy, w przypadku negatywnej oceny jego projektu, przysługuje prawo do wniesienia protestu, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie wdrożeniowej.
Szczegółowe informacje na temat procedury odwoławczej znajdują się w Regulaminie Konkursu.

 

XI. Dokumentacja konkursowa

Regulamin Konkursu wraz z załącznikami (pełna dokumentacja) do Działania 1.4, Podziałania 1.4.1, Schematu 1.4 A znajduje się na stronie Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej: www.dip.dolnyslask.pl.

 

XII. Kontakt
Pytania dotyczące aplikowania o środki w ramach Działania 1.4, Podziałania 1.4.1, Schematu 1.4 A można kierować poprzez:

  • e – maila: info.dip@umwd.pl
  • telefon: 71 776 58 12 , 71 776 58 13
  • lub bezpośrednio w siedzibie:

DIP – Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca

ul. Strzegomska 2-4, 53-611 Wrocław

 

 

Ogłoszenie o konkursie(336,36 KB, pdf)

Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie(4,57 MB, pdf)

Załącznik nr 1 do instrukcji – lista wskaźników(445,66 KB, pdf)

Regulamin konkursu(687,28 KB, pdf)

Załączniki do regulaminu konkursu:

1) Wzór wniosku o dofinansowanie(128,41 KB, docx)

2) Kryteria wybory projektów(404,46 KB, pdf)

3) Wzór umowy o dofinansowanie(175,12 KB, docx)

Załączniki do wzoru umowy o dofinansowanie

Załącznik nr 3 – Harmonogram płatności(58,63 KB, xlsx)

Załącznik nr 5 – Obowiązki informacyjno – promocyjne Beneficjenta(11,13 MB, doc)

Załącznik nr 4 – Wykaz dokumentów jakie należy przedłożyć do wniosku o płatność wraz z zasadami opisu dokumentów księgowych:

Załącznik 1 Wykaz dokumentów(261,50 KB, doc)

Załącznik 1a Zestawienie składników wynagrodzenia(71,04 KB, xlsx)

Załącznik 1b Składniki wynagrodzenia(61,45 KB, xlsx)

Załącznik 1c Oświadczenie dot. US(363,96 KB, docx)

Załącznik 1d Oświadczenie dot. ZUS(334,19 KB, docx)

Załącznik 2 Oświadczenie Beneficjenta(129,50 KB, doc)

Załącznik nr 6 – Wykaz osób uprawnionych do wykonywania w imieniu Beneficjenta czynności związanych z realizacją Projektu w ramach SL2014(38,69 KB, docx)

Załącznik nr 7 – Zakres danych osobowych powierzonych do przetwarzania(38,99 KB, docx)

Załącznik nr 8 – Klasyfikacja budżetowa projektu(56,04 KB, xlsx)

 

Ponadto na stronie DIP umieszczone zostały następujące dokumenty (obowiązujące Wnioskodawcę):

Wykaz załączników do wniosku o dofinansowanie oraz wykaz dokumentów do podpisania umowy o dofinansowanie – link

Data publikacji: 27.01.2017 07:48