3.3 e Modernizacja systemów grzewczych i odnawialne źródła energii – projekty dotyczące zwalczania emisji kominowej – projekty niegrantowe – ZIT WrOF (367/19)

Wyniki konkursu (II etap oceny merytorycznej):

Lista projektów, które spełniły kryteria wyboru(563,00 KB, xls) – 17.03.2020

Skład KOP(74,00 KB, xls)

 

Ocena merytoryczna (I etap):

Lista projektów pozytywnych po ocenie merytorycznej I etap – 12.03.2020(569,50 KB, xls)

Ocena formalna: 

Lista projektów, które spełniły kryteria oceny formalnej(50,30 KB, xlsx) – 11.03.2020 

 

 

—————————————————————————————————————————————

Podsumowanie naboru RPDS.03.03.02-IP.01-02-367/19

Liczba zarejestrowanych wniosków:  2 szt.

Wnioskowana kwota dofinansowania:  21 910 082,83 zł

Procent wykorzystanej alokacji: 97 %

————————————————————————————————————————————-

 

RPDS.03.03.02-IP.01-02-367/19

DOLNOŚLĄSKA INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA,

której ZARZĄD WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO

22 maja 2015r. powierzył zadania w ramach

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego

2014-2020

Oraz

Gmina Wrocław

Pełniąca funkcję Instytucji Pośredniczącej w ramach instrumentu

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Regionalnego Programu Operacyjnego

Województwa Dolnośląskiego 2014-2020

ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów

ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020

Oś priorytetowa 3

Gospodarka niskoemisyjna

Działanie 3.3

„Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym”

Poddziałanie 3.3.2 ZIT WrOF

„Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym

-ZIT WrOF”

Typ 3.3 e

Modernizacja systemów grzewczych i odnawialne źródła energii – projekty dotyczące zwalczania emisji kominowej – projekty niegrantowe

Termin naboru (składania wniosków):

od godz. 8.00 dnia 04.12.2019 r. do godz. 15.00 dnia 08.01.2020 r.

I.Rodzaj projektów podlegających dofinansowaniu

Przedmiotem konkursu jest udzielenie dofinansowania na realizację projektów (zgodnie z art. 35 ust. 2 ustawy wdrożeniowej), których celem szczegółowym jest zwiększenie efektywności energetycznej w sektorze mieszkaniowym, modernizacja systemów grzewczych i odnawialne źródła energii w budynkach mieszkalnych w celu zwalczania emisji kominowej na obszarze ZIT WrOF.

Dofinansowanie można otrzymać na:

a) modernizację systemów grzewczych obejmującą wymianę wysokoemisyjnych źródeł ciepła: na podłączenie do sieci ciepłowniczej / chłodniczej lub instalację źródeł ciepła opartych o OZE (np. pomp ciepła) lub instalację kotłów spalających biomasę, lub ewentualnie paliwa gazowe (wymianie nie podlegają użytkowane kotły gazowe i olejowe, nie dopuszcza się też wymiany użytkowanych kotłów innych niż gazowe i olejowe na kotły węglowe niezależnie od ich klasy i olejowe, niezależnie od ich klasy).
Wymianie źródła ciepła mogą towarzyszyć uzasadnione modernizacje systemu grzewczego pozostające w związku przyczynowo – skutkowym ze zmianą źródła ciepła, np. wymiana wysokotemperaturowej instalacji ogrzewania na niskotemperaturową. Dopuszcza się również zastosowanie ogrzewania elektrycznego (kable / maty grzejne, kotły elektryczne, piece akumulacyjne itp.), pod warunkiem, że będzie ono zasilane z OZE. Mikroinstalacja o odpowiedniej mocy może zostać zrealizowana w ramach projektu (można również wykorzystać już istniejącą instalację). Wsparcie może dotyczyć również systemów monitoringu i zarządzania energią (termostaty, czujniki temperatury, pogodowe, obecności, sterowniki, automatyczne układy regulacji, aplikacje komputerowe, gotowe systemy, urządzenia pomiarowe itp.) mające na celu zmniejszenie zużycia energii poprzez dostosowanie mocy urządzeń do chwilowego zapotrzebowania.

Uwaga:

Wymiana źródła ciepła jest elementem obowiązkowym.

b) Inwestycje mogą być uzupełnione poprzez instalacje OZE (np. na potrzeby pozyskiwania ciepłej wody użytkowej lub produkcji energii elektrycznej, np. fotowoltaiki). W przypadku instalacji do produkcji energii elektrycznej, np. fotowoltaicznej czy wykorzystującej siłę wiatru, dopuszcza się mikroinstalacje, których moc powinna być obliczona na zaspokojenie zapotrzebowania na energię elektryczną w budynku, w którym modernizowane jest źródło ciepła na podstawie średniorocznego zużycia za lata ubiegłe i uwzględniającego oszczędności uzyskane w wyniku realizacji projektu. Dopuszcza się oddawanie („akumulację”) do sieci energetycznej okresowych nadwyżek. W przypadku montażu ogrzewania elektrycznego można uwzględnić dodatkowe zapotrzebowanie podczas wyliczania mocy instalacji.

Instalacja powinna być własnością beneficjenta, nie ma możliwości wspierania mieszkańców poprzez finansowanie instalacji stanowiących ich własność. Nie jest również dopuszczalne dostarczanie prądu z mikroinstalacji dla mieszkańców (w tym także na potrzeby ogrzewania mieszkań). Oznacza to, że instalacja może zaspokajać potrzeby związane z utrzymaniem i eksploatacją części wspólnych.

Instalacje OZE są fakultatywne.

Warunkiem wstępnym realizacji inwestycji będzie przeprowadzenie właściwej oceny potrzeb i metod osiągnięcia oszczędności energii i redukcji emisji w sposób opłacalny, w oparciu o aktualny audyt energetyczny, świadectwo charakterystyki energetycznej lub audyt uproszczony sporządzony wg wskazanej przez DIP metodologii.

Uwaga:
Wspomniane w pkt a) inwestycje mogą zostać wsparte jedynie w przypadku, gdy podłączenie do sieci ciepłowniczej na danym obszarze nie jest uzasadnione ekonomicznie (co wynika z audytu i analizy opcji we wniosku o dofinansowanie) lub jest technicznie niemożliwe. Podłączenie do sieci ciepłowniczej nie wyklucza inwestycji w instalację do produkcji energii elektrycznej opisanej w pkt b).

Wspierane urządzenia do ogrzewania muszą charakteryzować się obowiązującym od końca 2020 r. minimalnym poziomem efektywności energetycznej i normami emisji zanieczyszczeń, które zostały określone w środkach wykonawczych do dyrektywy 2009/125/WE z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającej ogólne zasady ustalania wymogów dotyczących ekoprojektu dla produktów związanych z energią, w szczególności:

•          rozporządzenie Komisji (UE) 2015/1185 z dnia 24 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla miejscowych ogrzewaczy pomieszczeń na paliwo stałe;

•          rozporządzenie Komisji (UE) 2015/1188 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla miejscowych ogrzewaczy pomieszczeń;

•          rozporządzenie Komisji (UE) 2015/1189 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla kotłów na paliwo stałe.

Wsparte projekty muszą skutkować redukcją:

•          CO2 w odniesieniu do istniejących instalacji (o co najmniej 30% w przypadku zamiany spalanego paliwa, np. zmiana kotła węglowego na gazowy);

•          emisji pyłów zawieszonych PM 10 i PM 2,5 (nie dotyczy sieci ciepłowniczej)

co powinno wynikać z dokumentacji projektu (audytu uproszczonego oraz poprzez dobór właściwych wskaźników rezultatu).,

Redukcja emisji musi dotyczyć nie tylko projektu, ale i każdego źródła ciepła w projekcie, tj. jeśli projekt nie polega na przyłączeniu do sieci ciepłowniczej, to zarówno każde mieszkanie będące przedmiotem projektu musi wykazać się zmniejszeniem emisji, jak i cały budynek objęty projektem. Nie dopuszcza się sytuacji, w której dochodzi do jednostkowego zwiększania emisji na źródłach ogrzewających niektóre mieszkania, co jest kompensowane całościowym zmniejszeniem emisji dla projektu. Zmniejszenie emisji dla całego projektu musi wynikać ze zmniejszenia jednostkowych emisji na każde mieszkanie w projekcie.

Projekty powinny być uzasadnione ekonomicznie i społecznie oraz, w stosownych przypadkach, przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu. Oznacza to, że dobór docelowego źródła ciepła powinien uwzględniać możliwość ponoszenia kosztów eksploatacyjnych przez mieszkańców.

Wsparcie powinno być uwarunkowane uprzednim wykonaniem inwestycji zwiększających efektywność energetyczną i ograniczających zapotrzebowanie na energię w budynkach, w których wykorzystywana jest energia ze wspieranych urządzeń. Wyjątek stanowią budynki, które osiągnęły minimalny poziom efektywności energetycznej wyrażony współczynnikiem zapotrzebowania budynku na energię pierwotną na potrzeby ogrzewania, chłodzenia, wentylacji oraz przygotowania CWU (EP), wskazanym w kryteriach wyboru projektów (wartość współczynnika EP nie może być wyższa niż 450 kWh/mkw/rok). W przypadku budynków historycznych (ujętych w rejestrze / wykazie zabytków lub gminnej ewidencji zabytków), współczynnik EP może zostać przekroczony, o ile zostały przeprowadzone minimalne inwestycje w efektywność energetyczną, takie jak wymiana okien o lepszej charakterystyce energetycznej, izolacja dachu / stropu i wentylacja z odzyskiem (rekuperacją) ciepła (co najmniej jeden element). Wszelkie inwestycje powinny być zgodne z unijnymi standardami i przepisami w zakresie ochrony środowiska.

UWAGA:

1) Projekty muszą być realizowane na obszarze Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego określonego w Strategii ZIT WrOF.

2) Realizowane przedsięwzięcia muszą wynikać z Planów Gospodarki Niskoemisyjnej.

Projekty powinny być przygotowane zgodnie z prawem wspólnotowym i prawem krajowym oraz między innymi zapisami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego (RPO WD 2014-2020); Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 (SZOOP 2014-2020).

 

II.Rodzaj podmiotów, które mogą ubiegać się o dofinansowanie

O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się następujące typy Wnioskodawców/beneficjentów:

  • jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;
  • podmioty publiczne, których właścicielem jest JST lub dla których podmiotem założycielskim jest JST;
  • jednostki organizacyjne JST;
  • spółdzielnie mieszkaniowe i wspólnoty mieszkaniowe;
  • towarzystwa budownictwa społecznego;
  • organizacje pozarządowe;
  • PGL Lasy Państwowe i jego jednostki organizacyjne;
  • kościoły, związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych;
  • jednostki sektora finansów publicznych, inne niż wymienione powyżej;

Do identyfikacji podmiotu publicznego należy stosować definicję zapisaną w ustawie z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym.

 

III.Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów

Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ogłoszonym naborze (alokacja) wynosi: równowartość 5 300 000,00* EUR. Po przeliczeniu wg kursu 1 Euro = 4,2629 PLN (kurs według Europejskiego Banku Centralnego z przedostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc ogłoszenia tj. z dnia 30-10-2019 r. ) alokacja w PLN wynosi 22 593 370,00 PLN.

* *W tym na procedurę odwoławczą 15% kwoty przeznaczonej na konkurs

Wnioskowana w projekcie wartość dofinansowania nie może być większa niż alokacja przeznaczona na konkurs pomniejszona o kwotę przeznaczoną na procedurę odwoławczą.

W sytuacji gdy w naborze nie ma negatywnie ocenionych projektów na żadnym etapie oceny oraz dostępna alokacja pozwala na dofinansowanie w pełnej wnioskowanej wysokości wszystkich projektów, wybór może zostać dokonany na pełną kwotę alokacji przeznaczonej na nabór.

Konkurs jest ukierunkowany na Obszar ZIT WrOF obejmujący następujące obszary:

Gmina Wrocław, Miasto i Gmina Jelcz-Laskowice, Miasto i Gmina Kąty Wrocławskie, Gmina Siechnice, Gmina Trzebnica, Miasto i Gmina Oborniki Śląskie, Miasto i Gmina Sobótka, Gmina Miasto Oleśnica, Gmina Oleśnica, Gmina Długołęka, Gmina Czernica, Gmina Żórawina, Gmina Kobierzyce, Gmina Miękinia, Gmina Wisznia Mała.

 

IV.Zasady finansowania projektu

Minimalna wartość wnioskowanego dofinansowanie projektu 500 000 PLN.

Miejsce realizacji projektu: nabór obejmuje projekty z obszaru ZIT WrOF.

V.Poziom dofinansowania projektów

W przypadku projektów nie objętych pomocą publiczną oraz nie generujących dochodu maksymalny limit dofinansowania środków EFRR wynosi do 85% wydatków kwalifikowalnych(z uwzględnieniem dopuszczalnych limitów kwalifikowalności wydatków dla projektów wynikających z zał. nr 7 do SZOOP). Dodatkowo dla pozostałych projektów:

  • dla projektów generujących dochód – zgodnie z Wytycznymi w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata 2014-2020,
  • w przypadku pomocy udzielanej na podstawie rozporządzenia 651/2014 – zgodnie z limitem określonym w rozporządzeniu ( art. 37 i/lub 41):

UWAGA!

W przypadku projektów, dla których podstawą udzielenia wsparcia jest art. 37 rozporządzenia 651/2014 (tj. w przypadku pomocy inwestycyjnej na wcześniejsze dostosowanie do przyszłych norm unijnych) okres realizacji projektu musi bezwzględnie zmieścić się w następujących ramach czasowych:

4 grudnia 2019 r. – 31 grudnia 2020 r.

Ze względu na datę wejścia w życie norm ekoprojektu pomoc publiczna na podstawie art. 37 rozporządzenia 651/2014 może zostać udzielona wyłącznie dla urządzeń wskazanych w rozporządzeniu Komisji (UE) 2015/1185 z dnia 24 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla miejscowych ogrzewaczy pomieszczeń na paliwo stałe

W przypadku rozporządzenia Komisji (UE) nr:

– 2015/1188 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla miejscowych ogrzewaczy pomieszczeń;

– 2015/1189 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla kotłów na paliwo stałe

nie zostanie spełniony warunek zakończenia inwestycji co najmniej rok przed wejściem normy w życie, ponieważ ww. normy obowiązują odpowiednio od:

– 1 stycznia 2018 r.,

– 1 stycznia 2020 r.

Oznacza to, że wymiana urządzeń wskazanych w tych rozporządzeniach nie może być objęta pomocą publiczną na podstawie art. 37 rozporządzenia 651/2014.

W przypadku wystąpienia pomocy de minimis dofinansowanie może być udzielane na podstawie rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020.

Pomoc publiczna (w tym pomoc na drugim poziomie) wystąpi w przypadku wymiany źródeł ciepła w pomieszczeniach wykorzystywanych na działalność gospodarczą / u podmiotów będących przedsiębiorcami oraz w przypadku montażu instalacji do wytwarzania energii elektrycznej z OZE wykorzystywanej na cele prowadzonej działalności gospodarczej (produkcja prądu jako działalność gospodarcza lub na potrzeby innej działalności gospodarczej). Montaż mikroinstalacji OZE w domu jednorodzinnym / budynku wielorodzinnym w którym nie jest prowadzona działalność gospodarcza / którego właściciel / najemca nie jest przedsiębiorcą nie stanowi pomocy publicznej jeśli spełnione zostaną wszystkie poniższe warunki:

  • podmiot nie prowadzi działalności gospodarczej i nie udostępnia powierzchni innym podmiotom w celu prowadzenia działalności gospodarczej,
  • wytworzona energia jest zużywana na potrzeby własne,
  • rozmiar (zdolność wytwórcza instalacji na podstawie mocy zainstalowanej) nie przekracza realnego zapotrzebowania na energię danego prosumenta /i wynika to z przeprowadzonej oceny zapotrzebowania na energię na podstawie zużycia z lat ubiegłych – z uwzględnieniem sytuacji, gdy potrzeby te ulegną zwiększeniu ze względu na planowe wykorzystanie energii elektrycznej z OZE na potrzeby grzewcze.

Pomoc publiczna wystąpi również w przypadku, gdy wnioskodawcą/beneficjentem będzie podmiot z zasady prowadzący działalność gospodarczą w dziedzinie mieszkalnictwa, taki jak spółdzielnia mieszkaniowa lub TBS (zgodnie z interpretacją UOKiK).

 

VI.Okres realizacji projektu

  1. Rozpoczęcie projektu

Początkiem okresu kwalifikowalności wydatków jest 1 stycznia 2014 roku (z ew. wyjątkami dot. pomocy publicznej – jeśli dotyczą).

  1. Zakończenie projektu

IOK rekomenduje przyjąć termin zakończenia realizacji projektu do 30 stycznia 2023 r.

Wniosek końcowy o płatność należy złożyć w terminie do 60 dni od daty zakończenia realizacji projektu, wskazanej w umowie o dofinansowanie. Termin złożenia wniosku końcowego o płatność nie może być późniejszy niż 30 czerwca 2023 roku (w uzasadnionych przypadkach, z przyczyn niezależnych od beneficjenta – IOK może wyrazić zgodę na wydłużenie tego terminu).”

Uwaga:

do wskazanego terminu złożenia ostatniego wniosku o płatność projekt musi być zakończony.

Przez projekt zakończony rozumie się projekt, który został fizycznie ukończony lub w pełni zrealizowany i zostało to potwierdzone np. podpisaniem bezusterkowego protokołu odbioru. W przypadku projektów realizowanych etapami, zakończenie realizacji części z nich nie stanowi przesłanki do uznania, że cały projekt został zakończony. Nastąpi to dopiero po zakończeniu ostatniego etapu, czyli np. po podpisaniu protokołu odbioru ostatniego etapu lub protokołu odbioru końcowego.

 

VII.Termin, miejsce i sposób składnia wniosków o dofinansowanie projektu oraz sposób uzupełniania w nich braków formalnych/oczywistych omyłek

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR dostępnej na stronie https://snow-dip.dolnyslask.pl/ i przesyła do DIP (Instytucji Organizującej Konkurs) w ramach niniejszego konkursu w terminie :

od godz. 8.00 dnia 04.12.2019 r. do godz. 15.00 dnia 08.01.2020 r.

Logowanie do Generatora Wniosków w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania naboru wniosków. Aplikacja służy do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu realizowanego ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. System umożliwia tworzenie, edycję oraz wydruk wniosków o dofinansowanie, a także zapewnia możliwość ich złożenia do właściwej instytucji.

Ponadto do siedziby DIP (IOK) należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji generator wniosków – papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania w terminie do godz. 15.00 dnia 08.01.2020 r.

DIP nie przewiduje możliwości skrócenia terminu składania wniosków.

Wszystkie załączniki wymienione w sekcji „Załączniki” Wnioskodawca składa jedynie w formie elektronicznej za pomocą aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępnej na stronie http://snow-dip.dolnyslask.pl ww. terminie. Wszystkie załączniki muszą być podpisane/potwierdzone za zgodność z oryginałem.

Z uwagi na wymogi sprzętowe (system SNOW)  załączniki w wersji  elektronicznej powinny zostać sporządzone w formacie skanowanych do formatu PDF wydruków dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem. Pliki graficzne (zdjęcia) powinny dotyczyć jedynie przedstawienia miejsca realizacji projektu, zgromadzonych  zasobów technicznych, tj.  wyłącznie w odniesieniu do  załącznika Dokumenty inwentaryzacyjne stanu istniejącego obiektu wraz z fotografiami.

W przypadku wyboru projektu Wnioskodawcy do dofinansowania, Wnioskodawca zobligowany będzie do przesłania ww. załączników (które zostały wysłane w wersji elektronicznej) w wersji papierowej przed podpisaniem umowy o dofinansowanie.

Za datę wpływu do DIP/IOK uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej. Zgodnie z art. 57 § 5 pkt 2 KPA, termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe. W takim wypadku decyduje data stempla pocztowego. Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 czerwca 2015 r., wydaną na podstawie art. 71 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, dokonany został wybór operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016-2025, którym została Poczta Polska SA.

Papierową wersję wniosku należy dostarczyć do sekretariatu Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej mieszczącej się pod adresem:

Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca

ul. Strzegomska 2-4

53-611 Wrocław

Suma kontrolna wersji elektronicznej wniosku (w systemie) musi być identyczna z sumą kontrolną papierowej wersji wniosku.

Wniosek należy złożyć w zamkniętej kopercie, której opis zawiera następujące informacje:

NUMER NABORU

Numer wniosku o dofinansowanie

Nazwa wnioskodawcy

Adres wnioskodawcy

NIP

Tytuł projektu

WNIOSEK O DOFINANSOWANIE REALIZACJI PROJEKTU

Oś priorytetowa 3 Przedsiębiorstwa i innowacje

Działanie 3.3 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym

Poddziałanie 3.3.2 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym – ZIT WrOF

Typ 3.3 e Modernizacja systemów grzewczych i odnawialne źródła energii – projekty dotyczące zwalczania emisji kominowej – projekty niegrantowe

Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca

ul. Strzegomska 2-4

53-611 Wrocław

Wniosek o dofinansowanie należy sporządzić według Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu dostępnej na stronie internetowej DIP.

W każdym przypadku, w którym jest mowa o kopii dokumentu potwierdzonej za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć:

– kopię zawierającą klauzulę „Za zgodność z oryginałem” umieszczoną na każdej stronie poświadczoną własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania Wnioskodawcy oraz opatrzoną aktualną datą i pieczęcią Wnioskodawcy, lub

– kopię zawierającą na pierwszej stronie dokumentu klauzulę „Za zgodność z oryginałem od strony … do strony…” opatrzonej podpisem Wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania Wnioskodawcy, pieczęcią oraz aktualną datą – w tym przypadku osoba uprawniona do reprezentowania Wnioskodawcy powinna zaparafować każdą stronę kopii dokumentu.

Wniosek powinien być trwale spięty w kompletny dokument.

Wraz z wnioskiem należy dostarczyć pismo przewodnie, na którym zostanie potwierdzony wpływ wniosku do IOK. Pismo to powinno zawierać te same informacje, które znajdują się na kopercie.

Wnioski złożone wyłącznie w wersji papierowej albo wyłącznie w wersji elektronicznej zostaną uznane za nieskutecznie złożone i pozostawione bez rozpatrzenia. W takim przypadku wersja papierowa wniosku (o ile zostanie złożona) będzie odsyłana na wskazany we wniosku o dofinansowanie adres korespondencyjny w ciągu 14 dni od daty złożenia.

Forma składania wniosków określona w tym punkcie Regulaminu obowiązuje także przy składaniu każdej poprawionej wersji wniosku o dofinansowanie.

W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, DIP zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej formie niż wyżej opisana. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie.

 

VIII.Zasady wyboru projektów

Konkurs nie został podzielony na rundy, o których mowa w art. 39 ust. 3 ustawy dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020.

Szczegółowe informacje na temat zasad wyboru projektów znajdują się w Regulaminie Konkursu.

IX.Termin rozstrzygnięcia konkursu

 

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi po zakończeniu procedury oceny formalnej, merytorycznej, strategicznej ZIT wszystkich wniosków o dofinansowanie.

Wyniki rozstrzygnięcia konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej DIP (www.dip.dolnyslask.pl), stronie internetowej ZIT WrOF (www.zitwrof.pl) oraz na portalu Funduszy Europejskich (www.funduszeeuropejskie.gov.pl) jako lista/listy projektów, które uzyskały wymaganą liczbę punktów z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania. Każdy Wnioskodawca zostaje powiadomiony pisemnie o zakończeniu oceny jego projektu.

Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu to lipiec 2020 r.

DIP zastrzega sobie zmianę terminu rozstrzygnięcia konkursu.

 

X.Informacja o środkach odwoławczych przysługujących Wnioskodawcy

Wnioskodawcy, w przypadku negatywnej oceny jego projektu, przysługuje prawo do wniesienia protestu, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020.

Szczegółowe informacje na temat procedury odwoławczej znajdują się w Regulaminie Konkursu.

 

XI.Dokumentacja konkursowa

Regulamin Konkursu wraz z załącznikami (pełna dokumentacja) do Działania 3.3, Podziałania 3.3.2, Typ 3.3 e znajduje się na stronie Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej: www.dip.dolnyslask.pl oraz na stronie ZIT WrOF www.zitwrof.pl.

XII.Kontakt

Pytania dotyczące aplikowania o środki w do Działania 3.3, Podziałania 3.3.2, Typ 3.3 e można kierować poprzez:

Instytucja Organizująca Konkurs (IOK): DIP

   E – maila: info.dip@umwd.pl

   Telefon: 71 776 58 12 , 71 776 58 13, 71 776 58 14

   Bezpośrednio w siedzibie:

DIP – Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca
ul. Strzegomska 2-4,

53-611 Wrocław

Zapytania do ZIT WrOF (wyłącznie w zakresie Strategii WrOF) można składać za pomocą:

e-maila: bit@um.wroc.pl

telefonu: 664-151-658

bezpośrednio w siedzibie:

Urząd Miejski Wrocławia

Wydział Zarządzania Funduszami

ul. Komuny Paryskiej 39-41

50-451 Wrocław

 

 

Dokumentacja konkursowa:

 

Ogłoszenie o konkursie 3.3.2 e(351,77 KB, docx)

Regulamin konkursu 3.3.2 e(171,00 KB, docx)

 

Załączniki do regulaminu:

 

Załącznik nr 1 do regulaminu konkursu:

Wzór wniosku o dofinansowanie(494,50 KB, docx)

Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie(399,89 KB, docx)

Załącznik nr 1 do instrukcji(36,28 KB, docx)
 

Załącznik nr 2 do regulaminu konkursu:

Kryteria wyboru projektów(410,60 KB, docx)

Załączniki nr 3 do regulaminu konkursu: 


I – Wzór umowy o dofinansowanie(450,58 KB, docx)

     Załącznik nr 3 –Harmonogram płatności(116,68 KB, xlsx)

     Załącznik nr 4 – Wykaz dokumentów jakie należy przedłożyć do wniosku o płatność wraz z zasadami opisu dokumentów księgowych:

   Załącznik 1 Wykaz dokumentów(533,00 KB, doc)

   Załącznik 1a Zestawienie składników wynagrodzenia(34,59 KB, xlsx)

   Załącznik 1b Składniki wynagrodzenia(71,09 KB, xlsx)

   Załącznik 1c Oświadczenie dot. US(364,24 KB, docx)

   Załącznik 1d Oświadczenie dot. ZUS(334,31 KB, docx)

   Załącznik 2 Oświadczenie Beneficjenta(397,50 KB, doc)

     Załącznik nr 5 – Obowiązki informacyjne Beneficjenta(25,86 MB, doc)

     Załącznik nr 6 – Wykaz osób uprawnionych do wykonywania w imieniu Beneficjenta czynności związanych z realizacją Projektu w ramach SL 2014(326,68 KB, docx)

     Załącznik nr 7 – Zakres danych osobowych powierzonych do przetwarzania(335,39 KB, docx)

     Załącznik nr 8 – Klasyfikacja budżetowa projektu(67,69 KB, xlsx)

     Załącznik nr 9 – Zasady kwalifikowalności wydatków EFRR(126,56 KB, docx)

 

LUB

 

II Wzór decyzji o dofinansowanie(451,62 KB, docx)

     Załącznik nr 2 –Harmonogram płatności(58,75 KB, xlsx)

    Załącznik nr 3 – Wykaz dokumentów jakie należy przedłożyć do wniosku o płatność wraz z zasadami opisu dokumentów księgowych:

   Załącznik 1 Wykaz dokumentów(533,00 KB, doc)

   Załącznik 1a Zestawienie składników wynagrodzenia(38,41 KB, xlsx)

   Załącznik 1b Składniki wynagrodzenia(71,09 KB, xlsx)

   Załącznik 1c Oświadczenie dot. US(364,26 KB, docx)

   Załącznik 1d Oświadczenie dot. ZUS(334,29 KB, docx)

   Załącznik 2 Oświadczenie Beneficjenta(397,00 KB, doc)

     Załącznik nr 4 – Obowiązki informacyjne Beneficjenta(16,43 MB, doc)

     Załącznik nr 5 – Wykaz osób uprawnionych do wykonywania w imieniu Beneficjenta czynności związanych z realizacją Projektu w ramach SL 2014(38,71 KB, docx)

     Załącznik nr 6 – Zakres danych osobowych powierzonych do przetwarzania(335,28 KB, docx)

     Załącznik nr 7 – Klasyfikacja budżetowa projektu(56,03 KB, xlsx)

    Załącznik nr 8 – Zestawienie wszystkich dokumentów dotyczących operacji w ramach Projektu dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 (faktur i innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej)(257,50 KB, doc)   

     Załącznik nr 9 – Zasady kwalifikowalności wydatków EFRR(106,77 KB, docx)

 

 

Załącznik nr 4 do regulaminu – Wykaz załączników(70,93 KB, docx)

Załącznik nr 5 do regulaminu – Lista sprawdzająca(332,19 KB, docx)

Załącznik nr 6 do regulaminu – Wykaz dokumentów do umowy/ decyzji o dofinansowanie(37,03 KB, docx)
Załącznik nr 7 do regulaminu Metodologia uproszczonego audytu energetycznego(904,34 KB, docx)

Załącznik nr 8 do regulaminu Arkusz audytu uproszczonego(620,62 KB, xlsx)

Załącznik nr 9 do regulaminu – Poziom zamożności gminy(146,00 KB, xls)

Załącznik nr 10 do regulaminu – Ocena jakości powietrza(15,67 MB, pdf)

Analiza finansowa: 

Analiza finansowa(288,54 KB, xlsx)

Analiza Finansowa – przykład dla_Projektu_dla_którego_obliczono_dofinansowanie_za_pomocą_luki_finansowej(576,57 KB, xlsx)

Analiza Finansowa – przykład_dla_Projektu_dla_którego_zastosowano_zryczałtowaną_stawkę(165,34 KB, xlsx)

Analiza Finansowa – przykład_dla_Projektu_objętego_pomocą_publiczną(104,53 KB, xlsx)

Analiza Finansowa – przykład_dla_Projektu_realizowanego_w_formule_PPP(250,71 KB, xlsx)

Dane finansowe pełna księgowość(40,91 KB, xlsx)

Dane finansowe uproszczona księgowość(21,63 KB, xlsx)

 

Ponadto na stronie DIP umieszczone zostały następujące dokumenty (obowiązujące Wnioskodawcę):

Wykaz załączników do wniosku o dofinansowanie oraz wykaz dokumentów do podpisania umowy o dofinansowanie – link

 

 

Data publikacji: 04.11.2019 10:22